Monday, August 09, 2010

Leave me alone

Salam..
Setuju tak, ayat simple dengan tiga perkataan tu, lain2 maksudnya bila ditambah sedikit tanda baca..

Leave me alone! - sila lah tinggal kan saya sendiri dengan segera..

Leave me alone? - nak tinggalkan saya sorang2 ke?

Leave me alone - tinggalkan saya

Tettttt.. tamat sudah intro.
Sesi meraban bersama cik Dd bermula...

Aku pernah baca entri cik Fida.. pasal kesedihan berpisah dgn housemate.. Pernah juga baca entri my junior, Yus.. pun pasal kesedihan berpisah dgn housemate..

Tak sangka pula, very2 soon, I've got to experience the same case..
Apa lagi,, ditinggalkan housemate la..huhu

Rasanya standard lah kan.. Wanita berkerjaya (ewah!) dalam range umur 25 plus2 yang duduk di rumah sewa, pasti akan mengalami perkara2 sebegini.. Manakan mungkin boleh ditahan2 housemate untuk duduk bersama2 forever n ever.. Dalam meneruskan episod kehidupan ni..

Aku sendiri, awal2 dah mengingatkan minda dan hati supaya bersedia menerima kenyataan.. Tapi bila masanya sampai, rupanya2 minda dan hati aku ni tewas jugak ek. Laju je air mata aku turun.

Cuma, kes aku lain sikit lah kot dari kes Fida.. Housemate yang dah 2 tahun duduk sebumbung dengan aku, begitu tak sampai hati nak bagitahu aku yang dia nak pindah duduk sendiri, sampai mintak her parents yang bitau aku. Pindah dekat2 sini ajer..uhuk2

Kami bukan bergaduh ye, if any of u think that actually happened.
My housemate just get married for 6 months. Her husband works in KL and occasionally come to Mersing. Paham2 aje lah.

Dan bila datang Mersing ni dorang akan menyewa hotel.. Nak datang umah sewa ni, macam tak manis pulak sebab ada anak dara sorang ni.. huhu
Furthermore, considering our hostel-like-house, bukan setakat husbang dia, family / in-laws nak bertandang pun macam tak seswai.. Kenapa? Nanti lah entri yang bakal menyusul kemudian akan aku kisahkan,hehe.

Dipendekkan cerita, parents housemate aku ni tolong buatkan keputusan untuk dia berpindah keluar. Yelah, bila duduk 1 rumah lain sorang2, boleh la decorate macam rumah org yang dah berkahwin kan.. Ada perabot bagai & yg paling penting anytime husband/in-laws/family dia nak datang, no hal.

Aku paham tu.. aku cukup paham.. Cuma yang aku rasa terkilan sikit, (sebesar zarah kuman je,erk..) Kenapalah ko tak nak bagitau aku sendiri ek kak? Y? It's not like I'll do a petition to prevent u from moving out.

Aku baru sampai dari kampung halaman ni. Parents housemate aku called masa aku kat kampung. Nampaknya housemate aku tiada d rumah. Barang2 masih ada, tapi aku perasaan ada beberapa yang dah dibawa keluar.

Sedih.

P/S - Semenjak 2 menjak ni entri aku ni kisah sedih2 aje ek? I wonder y.. Nak kata PMS rasanya lambat lagi.. erk..

2 comments:

  1. dia mesti ada reason tersendiri kenapa dia buat mcm tu kut dd..takpe2...

    PS: wahh dah ada clock ticking tuk UPSR, mcm ko nak exam pulak!.heheh

    ReplyDelete
  2. Fida!!!!!
    heehehe..ko mmg lincah dlm bab2 komen ni..ai like! hehe

    Aku pun fikir mcm tu.. seriously kami mmg x de masalah.. Cuma cara kami sebagai housemates dlm umah ni pelik sikit kot, hehe.. Tapi aku redha saja.. 2 tahun dah duduk sama2.. kalau x serasi dah lama masing2 angkat kaki..

    Thanks friend! u gave me a little strength.

    PS: bukan aku yg exam tp serious aku risau + takut..! Budak2 ni acuan aku,, huhuhu..acuan pertama nih!

    ReplyDelete