Sunday, September 11, 2011

buka picit picit tutup

apa benda yang buka picit picit tutup tu eh,

TV ni la.. apsal rancangan TV membosankan eh di hujung minggu.

-Aku tak faham kenapa 1 masa dulu aku sibuk nak tengok Lagenda Budak Setan... (which is niat asal  nak tengok kat cinema tak tercapai pun).. bila dah ditayangkan kat tv sekarang, citer ni tak bisa membuatkan aku duduk diam-diam tanpa menghidupkan PC dan modem lalu membelakangkan tv).. Mula-mula decide nak dengar suara je lahhh tak yah tengok. Kemudian terus capai remote tutup TV/Astro. Sekian.

-Hari tu kat 8tv ada ulang citer cina, Love On Diet, yang ada Sammy Cheng & Andy Lau. Akhinya aku hibernate kan PC, duduk/baring depan TV sampai citer abis, dan sekali lagi kesedihan dan keterharuan tengok citer ni..

(Apsal lain benar mood, feeling nya antara 2 cerita ni..padahal dua-dua kisah cinta apa... Jujurnya kan,, jujur jujur jujur jujur dan ikhlas, pembawakan watak yang mereka bawa sangat berbeza. Dalam citer Love On Diet tu, ada 1 adegan sedih Sammy Cheng dan Andy Lau, tanpa setitik air mata dorang pun keluar, tapi penonton kat rumah ni je yang beria-ria sedih. Sebab? Memang sedih dan kau boleh feel yang itu adalah mood sedih, jalan cerita tu dah well developed dari awal sampai hujung lawak-terharu-sedih-gembira)
Aku masih ingat 6-7 tahun lepas masa mula-mula tengok Love on Diet ni pun aku rasa perasaan yang sama..

P/S-tadi terbukak tv dan tengah tayang rancangan-hot-pasal-artis-selama-1-jam.Tetiba rasa bosan menonton kisah panas dorang yang tak habis-habissss..Yang membuat panas, dan yang kasik kipas supaya bertambah panas dan berasap-asap (atau katanya nak membantu baiki keadaan).

TutuPPPPPPPPPP lagi . Jimat bil letrik aku bulan ni.



No comments:

Post a Comment