Saturday, February 09, 2013

Nasihat seorang kakak

Si pemalas kembali.. huhu
Ye, aku memang tak rajin update.. ini pun update sebab rasa macam dah tak tau nak buat apa..
What the dodol ? Taktau nak buat apa?
hoyeahh aku tengah tunggu kereta dicuci.Mati kutu kot... takkan nak tolong bebudak ni mencuci kan..

So marilah mengupdate blog ye..
Sambil duduk tak buat apa dalam keadaan cuaca panas terik ni
Tetiba ada idea nak buat entri..
Sebab bila belek-belek message lama dalam inbox FB terjumpa mesej ni.
Takde la lama sangat pun, perbualan dalam bulan Januari lepas.

Kata-kata / pesanan akhir dari bekas rakan sekerja a.k.a seorang  kakak yang dulu duduk dekat-dekat dengan meja aku;




Masa tu, aku sesaja tanya dia macam mana dengan pertukaran ke sekolah baru.. Sebab aku masih lagi dalam proses nak menyesuaikan diri. Bukan lah rasa teruk sangat di sekolah baru ni.
Cuma, bila dah terbiasa sangat dengan persekitaran sekolah lama, rasa pelik sikit di sekolah baru. Dan sesuatu yang pelik bagi aku memang akan mengambil masa nak membiasakan diri.

Lagipun, akak ni termasuk dalam golongan yang aku rasa selesa nak bersembang / meluah pendapat dan perasaan dalam bab-bab macam ni..

Well, kawan ada banyak jenis kan. Ada yang jenis suka-suka habis di situ je.. Dan ada juga jenis yang ko boleh letak kepercayaan nak bercerita sesuatu yang personal.

Dan tiba-tiba, teringat 1 lagi  pesanan berkesan dari akak ni..
Kenapa berkesan?
Sebab walaupun hanya disampaikan secara verbal tapi aku masih ingat sampai sekarang..
"Jangan kahwin dengan suami orang, Didi.. Ingat tu.."


<^^>

Apapun, aku rindu nak bersembang dengan akak ni..macam dulu-dulu..

*Hanya tinggal kenangan*

No comments:

Post a Comment