Tuesday, June 29, 2010

Menconteng warna di muka sendiri

Salam..

Contengan di muka
==============
Hari ni entah apa kena aku touch up muka lain dari biasa.. Selalu nak pakai lipstik pun malas.. Apatah lagi maskara & geng-geng mekap yang seangkatan dengannya.. Agaknya, 5-6 hari ni terpengaruh dengan Kak Farah yang telah mula ten touch up mukanya. Alah, bukan aku pakai apa sangat. Sapu maskara (vol-up you!) & lip gloss sajork.. Biasanya maskara dan lip gloss aku pakai masa kuar meronggeng je. Tu pun tengok gak dengan sapa aku kuar, huhu dan kemana aku pegi. 1 yang pasti.. teramat amatttlah jarang OK. Aku kan malassss..

Lepas sapu lebih kurang (aku pakai kat tandas sekolah, sebab pagi tadi aku ada kelas PJK) aku masuk Tahun 5. Hohoho I noticed that I caught couples of eyes dok tengok..tengok aku tak berkelip-kelip. Agaknya.. "apsal la cikgu ni jangok semacam hari ni"..

Huhuhuhu.. nasib la dik ooii..ada hari sempat..aku pakai.. Kalau tidak..kirim salam ajo yo.. Kadang-kadang aku terpikir, masa yang aku habiskan wat touch up muka tu baik la aku gunakan untuk buat jemput-jemput ke..roti telur ke.. best la jugak, huhuhu..

P/S - Now mata aku agak tak selesa. Got swollen eyes. Gara-gara tengok scene sedih kat TV petang tadi (Korean Variety Show - Invicible Youth). Aku begitu emos pada waktu-waktu perubahan hormon. erk.

2 comments:

  1. aku pon malas make up..pernah kene tegur ngan en.bos.."awak ni make up la sket" dgn mudah aku jwb "kulit sensitif xleh make up"..huhu

    ReplyDelete
  2. hehe.. memang.. sbb makan masa.. pastu aku x de skill maka kalau nasib kureng baik tangan salah sapu or pusing, makin bughuk la rupa..hehe

    sekali sekala make up, mmg awal pagi tu sajork le.. kose nak touch up balik byk2 kali..huhuhuh..

    ReplyDelete