Tuesday, June 29, 2010

Udang di dasar mangkuk

Salam.
Over plak ye. Kalau masa malas ada lah sampai 5-6 bulan tak apdet langsung. Bila terlebih dos rajin, 1 hari sampai 2 entri. Hoho..layan kan sajork..

Aku dah lama ada plan nak jogging. Jogging kan aktiviti menyihatkan badan yang tak melibatkan kos. Lepas Asar tu, pusing jap area dekat-dekat ngan umah sewa aku nih. Bertemankan Nokia Bluetooth Stereo, sambil dengar-dengar obat tinga terkini yang aku suka. Jogging sorang pun takde hal. Lagipun masa jogging mana leh sembang-sembang? Karang haruslah semput and out of breath....

Tapi dalam kepala aje lah semua itu berlaku. Hakikatnya, bila waktu petang, lepas solat Asar.. Sentiasa aja ada citer best yang menggoyah plan aku nih.. Takpun, aku ralit on9.

Then,,, hari ni plan aku terlaksana juga.. Heh he.. Aku jogging la time PJ. Aku lupa la selama ni.. Aku kan cikgu PJ..

Aku: OK, warming up.
Mereka: Cikgu, tak yah amik alatan ke?
Aku: No no no.. hari ni saya nak kita wat mini merentas desa..

bla bla bla bla bla

Aku: OK, jogging dalam barisan.. jangan putuskan barisan. Kalau tak larat boleh jalan.
psstt..Orang paling depan, nanti tunggu cikgu kat simpang kedai sate, ok? (wahaha - supaya nanti bila masuk kawasan sekolah takde la nampak aku tertinggal jauh sangat dari budak2 tu! Simpang tu da dekat dengan pintu masuk sekolah,ye!)

P/S - Malam ni aku tido dengan betis yang agak sakit la ye.. sebab pertama kali lepas beberapa bulan tidak berlari.. hoho
OKAY! Today, mission accomplished! Aku suka!

3 comments:

  1. Wahh didi...mmg bergaya la cikgu PJ..hehe.
    aku dah lama gila tak joging..errr...

    ReplyDelete
  2. huhu..aku jogging dalam bilik jer..huhu
    ala didi beli jer threadmil..leh jogging sambil nonton tv ....

    ReplyDelete
  3. Fida: hehe aku cikgu PJ yang tembam.. Cam x sajak je jadi cikgu PJ.. biasalah mak2 org mesti suma tolak subjek nih..maka aku lah antara calon terbaik..

    Aideeb: threadmil mahal la hehe..lgpun umah sewa aku kecik giloo..hehe sofa pun x lepas,,


    P/S-Keluar rumah utk berjogging memerlukan semangat yang membara2,kuat dan tinggi.. Kot tak.. takdenya.. aku cukup pahammm,,hehehe

    ReplyDelete