Monday, August 13, 2012

Drama dalam kelas

Bukan sesi berdrama dalam pembelajaran ye.
Kau bawak watak ni, aku bawak watak tu
No no no no no
Bukan itu yang aku maksudkan.

Ni drama ala-ala kisah benar gitu.
Hari-hari ada skrip tersendiri.
Kadang-kadang skripnya dekat nak sama.
Situasi? Kadang-kadang macam lebih-lebih kurang je.
Ni lah namanya drama kehidupan.

Kata guru umpama pelakon, kan?
Ye, hampir setiap hari berlakon lah aku.
Macam-macam watak kot..
Kadang jadi cikgu garang
Kadang jadi cikgu pelawak
Kadang jadi cikgu serius
Kadang jadi ala-ala spy / wartawan..
or kekadang jadi cikgu bermulut laser.
Kadang-kadang dah macam mak-mak / akak-akak
Jadi ala-ala bibik pun pernah.

Semua tu dengan harapan,
Satu hari nanti, pelajar-pelajar ni akan tahu.
Dalam hidup ni ada masanya memang kita kena berlakon.

Walau ada orang kata, "jadilah diri sendiri, jangan berlakon jadi orang lain."
Derrr,,, tengok keadaan dan situasilah..
Kalau macam aku ni, terus terang by nature aku memang seorang yang tak berapa nak mengambil peduli dan kisah sangat dengan keadaan sekeliling.. ye, aku suka buat hal sendiri..
Tapi melangkah ke dalam zon sekolah, nak tak nak kena la ambil tahu juga.
Bukan sekadar ambil tahu je ok, bertindak sekali ikut kesesuaian.


No comments:

Post a Comment