Thursday, January 19, 2012

Macam-macam kisahnya..

Assalamualaikum..

Usai 19 hari menjengah tahun baru 2012.. dengan hanya 1 entri.. T________T

Bukan tak online.. Hari-hari online.. Cuma tak ada perasaan nak update.. Jadi, dalam 1 entri ni nak sumbat-sumbat dengan bebrapa cerita.. Supaya 1 masa nanti kalau diri sendiri selak-selak blog ni boleh teringat semula..

Banyak Kerja
=-=-=-=-=-==
OK, kecoh kan aku. Semua orang pun banyak kerja.. Kalau dah namanya bekerja memang setiap masa dan hari ada saja tugasannya.. Ohh kerja memang tak pernah habis. Sentuh sini, nampak yang sana. Ambil bukak yang sana,, ehhh terpandang yang di situ..

Aku sampai ke tahap kena list kan apa kerja-kerja aku. Kemudian bila dah buat potong dengan garisan pen. Baik di rumah, jugak di sekolah.. Sebab macam kronik je penyakit pelupa aku ni tauuuu.

Waktu mengajar aku tahun ni memang santai. Cuma 17 waktu.. Agak kembang kuncup juga la dulu masa dapat jadual waktu.. Tapi bila tahun 2012 ini dilalui, masa-masa free aku setiap hari habis dengan kerja-kerja perkeranian dan macam-macam lagi. Ke sana dan ke mari.Tak leh bayangkan kalau masa aku banyak.. ohhhh. Takpelah Didi buat pelan-pelan insya Allah siap juga 1 hari nanti.. Lagipun boleh juga membakar kalori kannn. Kau kan malas bersukan.. T_____T


Demam
=-=-=-=-
Cuaca tak menentu kan? Di sini, minggu lepas masih hujan-hujan dengan agak lebat. 2-3 hari ni cuaca dah elok sikit, panas. Tapi mungkin sebab tu ramai pelajar dan guru yang demam. Aku? Pun berjangkit (kot!) dari rakan guru yang pergi sekolah 1 kereta dgn aku.. Seksa rasanya.. Ini baru demam.. huhuhu.
Hari-hari dok laung kat anak murid, kalau dah tau demam tak payah datang sekolah.. Datang tapi lepas 2-3 jam menangis merengek nak balik.. baik duduk berehat saja di rumah..

Kan best kalau cikgu pun boleh buat macam tu. Tapi prosedur MC cikgu rumit siiikittt so aku malas nak layan. Telan panadol sudehh.


Hujan dan banjir
=-=-=-=-=-=-=-=-
Bermula Sabtu 21 Januari ni sekolah ditutup selama seminggu, TBC. Insya Allah aku akan terus bertolak balik ke Parit Raja lepas sekolah esok. Harap-harap ubat yang aku makan hari ni berkesan dan esok boleh drive dengan selesa.. Sebut pasal cuti dan balik kampung ni, exactly 1 year ago, aku terperangkap dalam banjir di Kahang. Tidur 1 malam dalam kereta tepi jalan. So tahun ni aku memang nak balik kampung ASAP.

Baiklah, rasanya itu saja yang terlintas di fikiran... Daa..
Selamat bercuti untuk diri sendiri & kawan-kawan yang sama bercuti.. Jaga diri yaa

2 comments:

  1. dah setahun eh didi kisah ko terperangkap tu? rasa macam baru je lagi kan? baru je lagi baca entry ko tu..huhu.. cepat sungguh masa berlalu..

    selamat balik kg jugak... aku balik hari sabtu ni, cuti panjang sampai akhir bulan 1...drive carefuli... take care..muah!

    ReplyDelete
  2. Kan Fida? Aku pun rasa mcm tu.. Cpat sungguh masa berlalu, kita dah masuk era 30 tahun,sekarang huhu.. Awal2 tahun ni merasalah aku demam urat.. Memang begini kot bila makin berusia..huhu..

    You too.. Take care (lama tu, ko cuti hehe)=)

    ReplyDelete