Tuesday, May 23, 2006

Customer Is Always Right?

Suma org pernahjadik customer kan.. kot x maknanya dia tu bkn orang biasa, tapi mungkin orang utan, hehe.

Masa jadik csr dulu, sumtimes aku hangin gak dengan 'pe-el' customer yang byk cengkadak.. compaint itu, merungut ini, marah sana, && tak puas ati begitu begini.. Tapi lepas aku dah bertenang² && pk balik.. dorang mmg ada hak nak complaint, marah, ataupun merungut.. sbb dorang jugak yg membayar utk service yg dorang expect, pakai & guna.. Cuma kekadang tu cara dorang meng ekpress kan rasa ketidakpuasanhati(err, ada ke perkataan ni dlm bm ek.. lantak la.. ) cam keterlaluan.. Ye la, kitorang cuma csr.. bukannya technition apatahlagi manager, director ataupun lain² org atas²an tu.. cuma org bawahan yg bertanggungjawab menyelesaikan masalah dorang sekadar termampu.. Habis² terror pun, leh tolong troubleshoot ikut manual yg kitorang ada.. Lain la kalau aku ni manager kepada technition², yg kalau boleh nak aje aku assign technition kat setiap case² crirical yg memerlukan dorang, dan kalau boleh waktu tu jugak aku harap problem customer leh settle.. Tapi kalau dah namanya pun first level technical support.. jadik apa² makian, cercaan, kemarahan + apa² yg seaktu dgn nya suma terhumban kat kitorang..




No comments:

Post a Comment