Wednesday, September 30, 2009

Fan Fic: This Place Is Damn Scary

These r just my honest toughts n opinions..
There's a few situations ..

Situation A
Chalk is badmouthing her friend, duster to her colleagues, chair, table and cupboard. Chair is doubtful of their friendship coz she wont speak unfavorably to her bestfriends, in any case...Come on,, its your bestfriends..

Situation B
Chalk is badmouthing her friend again (duster), in front of chair, table and cupboard. Cupboard is really into it and add something. The issue became hot later. Chalk, who is the one who started the rumour claim that cupboard did say something about duster.. SOMETHING here means EVERYTHING.. also the things that came from her very own mouth.. She accuse everyone else for traducing about her friend.


Kekadang aku heran la.. bila yg dah tua2 ni leh plak berperangai cam budak sekolah rendah.. that's life kot ek.

Memetik kata2 rakan blogger, Dods, perangai manusia yang pelik, aku tak paham dan dah malas nak ambik port..

Kat mana2 pown wujud..

Im not saying that Im a very decent person.. tp I know that I wont badmouthing my close friends.

Definisi kawan dalam hidup aku..
Agak2 kalau aku garis satu time line panjang.. dari zaman tadika sampai sekarang.. Mulanya dr kawan yg cam tah pape.. Ye la kan..kawan2 time umur 4-6 tahun.. masuk parit main kat semak kayuh beskal dr pagi sampai ptg.. Injak ke zaman kanak2 sekolah rendah.. Dari perangai x semenggah ke perangai elok sikit.. Kemudian naik ke sekolah menengah.. Bila dah duduk hostel ni of course kita akan makin kenal diri sendiri n kawan-kawan.. Dah kita mngadap kawan-kawan dari saat celik mata sampai nak tido.. Sama jugak mcm zaman kat U (dan maktab..).. Kita mmg duduk 24 jam dengan kawan-kawan so kita boleh pilih sesuka hati kawan mana yang serasi dgn diri kita.. Kalau aku la.. Aku mmg akan bersama-sama selalu dgn org yg serasi dgn aku.. Bkn apa.. nk mengelak bertelagah.. kalo awal2 dah tau kita mmg x COMPATIBLE dgn org2 tertentu2.. buat apa nak selalu dekat2 dgn org tu.. Kang kalo dah tersakit hati or terkecil hati..sendiri gak yg merana.. sendiri yg kena pujuk diri sendiri kan... so that's the reason Y I always stick to certain people.. Org lain pown aku campur.. tp cuma kat 'permukaan' aje la.. Become close friend? No thanks!

Dan di hujung2 timeline a.k.a. di zaman keje nih.. aku rasa situasi tu dah kembali menjadi mcm zaman kanak-kanak dulu..

Dalam suasana tempat kerja yg manusia nya terhad.. (bkn mcm zmn u, maktab yg ada raaamaaii org dulu) x leh la nk mcm dulu ek.. leh pilih2..

Moral of the story.. at the end of the timeline tuh, situasi dah mcm situasi zaman kanak2 but the the thing that prevent us dr bercakaran is ,,
S.I.K.A.P FROFESSIONAL..

Heh.. bercakaran secara professional.. x sependapat,, biasa la tuh.. Tp program, aktiviti ttp ON..



Hush.



No comments:

Post a Comment