Friday, January 29, 2010

School Children

Dah lama aku tak menulis pasal client2 aku kan..hehe

Tahun 2010 ni kurasakan sungguh mencabar, coz selain dr kena mengajar year 6 aku juga kena mengajar year 1.

Baru je nak bertenang n adapt dgn year 6... tetiba.. berjumpa plak si kecil si kecil yg 'comel' dan licik itu. Apa
nk wat sebagai sowang professional aku x leh terus membantah n kena cuba cope dgn apa juga tugas yg dorang bagi.

Disebabkan dr awal posting aku terus kena mengajar kelas2 tahap 2, maka ilmu pedagogi aku nak mengadap pelajar tahap 1 ni mmg kureng. Cara nak meng approach dah tentu x sama.. tapi kekadang terlepas la juga, character 'Jane' or lebih dasyat lagi character 'Tarzan' dari aku huhu. Bukan dari segi berpakaian OK, hehe cuma dari segi jeritan n tempikan. Serius letih.. Bebudak ni x leh agaknya dengar suara cikgu slow2. . suara aku slow sikiiit je, mulalah dorang plak yg jadi janes and tarzans. Dah tu bukan aku je..dorang punya suara pun, aduhai..dah mcm sonar sound.. nyaringg....

Satu lagi perkara yg buat aku nak tergelak. Dalam pada kena marah dgn aku pandai pulak nak ajak aku bersembang.. Di satu masa sedang aku meronda2 kelas tgk dorang siapkan worksheet, suara2 yg rancak berbual menyapa aku,
"Cikgu, cikgu tgk x cerita di bla bla bla ketiak bla dua?" 3-4 pasang mata terkelip2 tgk aku?

"Apa dia awak cakap?"

"Cerita di bawah ketiak isteri 2. dah masuk musim 2.. cikgu tgk x smlm? Ada pocong cikgu smlm!", beriya2 la bebudak ni bercerita.

OK..sambil tahan gelak;

"Cikgu mana la sempat nak tgk TV mcm awak2.. cikgu byk keje.." mulut aku bersuara

"Cikgu gila tgk drama korea kat channel 303 je hehehe" hati aku pulak bersuara, hehehe

"OK.. mulut boleh nak bercerita..tp slow2, tangan jangan berhenti mewarna. mulut bergerak, tangan bergerak!!!!" ...

No comments:

Post a Comment