Sunday, May 12, 2019

Salam Ramadan 1440

Assalamualaikum..

Lamanya aku tak ber blog. Sesekali buka, dan perasan ada komen dari readers, rasa bersalah pula sebab buat orang tertunggu,huhu.

Sebenarnya, aku pun tak faham kenapa malas kebenor nak update.. Seolahnya, macam sibuk sangat gitu dengan kerja.

Satu perkara, aku dah makin berumur. I'm going to be 37 this September. Sibuk dengan kerja di sekolah tu, macam biasa lah kan. Dulu-dulu pun sibuk juga. Tapi sekarang, bila balik rumah tu rasa tak lalu dah nak buka komputer dan nak online macam dulu-dulu. Rasa macam penat nya, ya Allah.

Balik kerja, aku dah macam cekodok basi gitu (lulz). Ada masa terluang, aku sembang-sembang dengan mak aku. Online tu memang online, tapi guna phone kan. So, terhad lah aktivitinya. And, ada masa terluang, kadang tu hati meronta nak practise buat roti. Hahha. The new me is currently learning to bake breads. Melayan kehendak nak meroti ni saja dah ambil masa 6 jam guys. Can you imagine it? Hihi. Weekend on Jumaat, aku ada komitemen mengajar tuisyen. Kadang separuh hari, kadang seharian. Sabtu, ada masanya memang mengajar tuisyen lagi. Atau aku pergi Kolej Komuniti untuk follow apa-apa kursus pendek yang aku berkenan. Entahlah. Tahun ni tiba-tiba aku terbuka hati nak join kursus-kursus macam ni. Its like trying to figure out my likes and interests. Or maybe, bakat terpendam? Hahaha (Ke,,, bakat terendam... hmmmm)

Apapun, sharing di blog memang tak dinafikan ada baiknya sebab kalau it's a good sharing, akan bantu orang lain juga kan. Tapi itu lah,... masanya..

Yang boleh aku katakan, aku akan cuba, inshaAllah..

Orait.. Selamat meneruskan puasa di bulan penuh mulia ini ya. Mari lipat gandakan amalan kita.. Hahaha ni 1 petunjuk lagi, tak boleh nak online update blog. Sebab I think rather than doing this, its better if I do hafazan or apa-apa saja lah yang boleh mendekatkan diri dengan Tuhan. Ini bukan mengada-ngada atau nak menunjuk atau bajet bagus atau apa-apalah...hhuhu.. Ini deep dari hati aku. Aku memang tak berapa nak baik sangat, orang nya. Tapi aku dalam proses atau fasa nak berubah jadi baik. Slowly tinggalkan dunia-dunia hiburan yang aku ikut masa umur aku dua puluhan dulu. Bila aku kata aku busy sampai tak sempat update blog, aku juga busy dan tak sempat nak tengok drama-drama atau apa-apa rancangan hiburan. Ada masa teringin juga, tapi, tak kesampaian gitu. Tak tertengok-tengok.

Kadang tu terfikir juga, kalau perubahan ini sesuatu yang membawa kepada kebaikan, maka tak payah lah dikesali. Aku pelan-pelan tengah delete whatever file-file video koleksi entertainment yang aku simpan bertahun tahun dulu. Tapi belum delete semua lah, hehe. Sikit-sikit. Kadang tu, terbuka juga video feberet Descendants of the Sun hehehe. Yang tu, mmg masih sayang oo. Tapi segala video clips kpop kpop tu banyak dah aku delete. Huhu.

Oklah, Ive got to stop here...Awkward ending, as usual hehe,,..
.

No comments:

Post a Comment