Tuesday, January 11, 2011

The return of dictator

Salam.

Baiklah. Seperti yang telah dijangka. Tahun ni jadi guru kelas lagi. Takde hal. Layankan je. Lagipun memori 6 bulan tak jadi guru kelas tahun lepas sentiasa tersemat di hati. Cuma tahun ni jadi guru kelas darjah 5. Budak² yang sama yang aku pegang kelasnya selama 6 bulan tahun lepas.

Aku sebagai guru kelas pun evolve juga. Bukan budak² je yang berkembang kan. (Bukan story berkembang badan ye! itu lain huhuhu). Makin lama kena la jadi makin garang... dan sarkastik.. semangat seorang diktator juga.

Amaran-amaran keras telah dikeluarkan setelah 1 minggu 1 hari kelas bermula. Yang terkini, peraturan kerja rumah. Kalau sorang tak bawa / tak siap, satu 'kaum' kena denda. Ikut la, kaum adam ke kaum hawa.

Aku tak minat denda² ni. Tapi aku tak bolehh kalau budak mengada² & banyak lemak. Lagipun dah tahap 2 kan. Ko nak ngada² ngadu² bagai, yang remeh temeh pulak tu.. kang dengan ko ko sekali kena. Lagipun nampaknya ke 'slow' an, keselambaan & kelembutan di salah erti kan. Hahahaha silap besar OK.

Aku banyak cilok idea mendenda dari sini . Thanks to the writer, yang merupakan sorang cikgu sekolah menengah.

2 comments:

  1. Dd,17hb ni...kalau dapat, insyaAllah aku join bidang ko. Kalau tak..Allahu'alam aku ke mana pasni..hehe

    ReplyDelete
  2. Fida!! Sorry aku bz lening hehehe..
    Nanti dapat jawapan jgn lupa inform aku ek.. Insya Allah kalau sudah rezeki tidak ke mana.. Mudah mudahan..

    ReplyDelete