Tuesday, May 24, 2011

Bersembang lebat

Dah lama tak buat.
Dengan seorang housemate. Maklumlah, orang duduk sorang.

Eh kat tempat keje memang bersembang. Tapi tak la selebat mana kerana tuntutan kerja. Kejap kang teberhenti, eh saya ada kelas la tak pelah nanti sambung.

Aku baru balik dari jumpa ex housemate aku. Pertama kali dalam sejarah! Duduk kedai makan lebih 3 jam. Selesai sepinggan nasi ayam goreng ++ 2 gelas air.

Dah lama tak jumpa of course macam-macam report dan pelaporan yang nak dibuat,,, kan.

Rindu pulak zaman duduk dengan dia, dulu! Bukan senang, mahu mencari housemate yang serasi sejiwa, kan???

Bila dah meningkat umur ni. I rather live alone than risking myself living with anybody. Sebab pengalaman mengajar kita kan.

Rumah ni pada aku tempat beristirehat yang aku suka. Kalau di rumah itu ada unsur-unsur tak best, macam orang-orang yang tak berapa nak 'masuk' so macam mana kita nak duduk rehat-rehat dengan tenang hati. Nak balik rumah pun rasa liatttt je.

Hmm.. Apapun, aku selalu gak ingat ex housemate aku ni sebab kerana dialah aku tidur atas katil! Katil aku sekarang adalah ihsan dari dia. Tilam pun. Kebetulan dia ada 2 set so dia dengan murah hatinya bagi aku satu. Masa nak pindah pun, keduanya masih dengan aku.. Sebab dia yang baik hati sedekahkan kat aku.. buat kenang-kenangan!

1 comment:

  1. betul2 didi...alhamdulillah housemate aku ok dari awal masuk dulu...

    cuma bab kemas2 depa mcm kurang sket. Depa bukan anak sulung kan..faham la. tp aku tak kisah je pasai aku rajin kemas..kekekkek

    ReplyDelete