Wednesday, August 31, 2011

Soalan yang tiada jawapan..

Salam aidilfitri. Eid mubarak.

Semoga sentiasa ceria dan bahagia menyambut aidilfitri kali ini.

Straight to the point;Aku kan, bila ditanya dua soalan ni, at times I feel lost.
1)Kenapa gemuk sangat sekarang?
2)Bila nak kahwin?

Biasanya waktu mood aku ok,tidak dipengaruhi oleh hormon2
Estrogen yang tiba2 datang menggila, aku dah sediakan jawapan sambil dilontarkan dengan tenang,
~hehe senang hati la kot.
~banyak makan dan kurang bersenam, hihi.
(sebenarnya dalam gelak2 sengih2, hati ni meratapi, ok. Aku pun tak suka jadi gemuk, tapi sekarang its happen that aku memang gemuk)

~entahlah, belum sampai masa.
~hehe belum ada jodoh.

Soalan2 'biasa' ni kan, memang sekali pandang dan dengar nampak macam biasa2 je,, TAPIII..... Kalau terlalu acapkali ditanya, kan... Dah macam memerah limau atas luka tau..
Serius, sentap di hati.

Mula la, jawapan yang sopan santun tadi, rasa macam nak kuburkan saja di lubuk hati dan ganti dengan jawapan semacam ini;
~maaflah kalau2 kegemukan saya menyakitkan pandangan mata..
~hina sangat ke, bujang dan belum berkahwin di usia ini..

Tapi,,, biasanya, jawapan2 kurang bersopan itu tak terzahir di mulut pun. Cuma terpendam jauh dilubuk hati dan di satu sudut kecil dalam kepala. Hanya senyum tawar yang mampu diberi..
Yang pasti, lepas2 tu,awan berat yang dikumpul pasti sikit2 akan tertumpah jua.

Mungkin tak kena pada masanya. Nak menyalahkan pada yang bertanya pun... macam tak kena gaya. Tapi kan.. Tapi kan.. Bab2 hati dan perasaan ni kadang memang di luar kawalan kita..

2 comments:

  1. Aku pulak d...diaorang tegur kenapa makin kurus...aaaaaa..

    pastu bab kawin mcm dah senyap, cuma ada sorang pakcik tu haritu tanya aku, balik dari KL sorang2 lagi? bila nak berdua...

    gagaggaga..

    D, salam eidulfitri..maaf zahir batin...

    taqabbalallahuminna waminnkum..

    ReplyDelete
  2. hehehe.. aku kena berdiet dengan serius ni fida. harap2 kg yg hilang lepas bulan ramadhan ni takkan ter topup balik huhuhuhu..

    Sama2 lah Fida.. Salam aidilfitri, maaf zahirr dan batin ye.

    ReplyDelete