Sunday, August 21, 2011

Teringin...

Background music:  Lagu Tibanya Syawal nyanyian Kak Pah Taik Lalat yang dah berputar-putarr entah berapa kali sampai aku naik muak da..

Walaupun macam ntahpape tapi boleh tak nak cakap aku teringin beberapa makanan yang only available kat Batu Pahat sana..

1) Murtabak tinggi dari kedai mamak taman bukit soga.. (walaupun bukan lah kerap sangat, tapi my parents agak gemar membelikan kami adik beradik murtabak ni kalau kebetulan ada ke bandar)

2) Lontong daun Haji Salim @ Parit Raja.. Kat Endau ni macam tak berapa nak jumpa dalam bulan Ramadan ni.

Itu je. Yang aku teringin dan tebayang-bayang buat masa ni. Tapi takde la sampai tahap mengidam..

p/s - Untuk pertama kali aku siap hidang makanan awal. Masak main campak-campak je so sekejap saja hehe.
p/s/s- Aku dah masak ketupat ye, hehe ketupat segera je. Lauknya pulak lauk yang aku teringin nak makan dan susah nak jumpa kat sini, iaitu sambal goreng. Sambal kacang & sambal udang sekali. Dua-dua ni ada je kot kat sini tapi dah kes malas nak ke bazar.
As expected, ketupat mesti ada baki so hari ni recycle jadi ketupat goreng. Sebab tu jugak cepat aje siap hehe.

Selamat berbuka & meneruskan ibadah puasa, walau dimana anda berada.  

No comments:

Post a Comment