Wednesday, January 23, 2013

Multitasking

Sejak berpindah ke daerah sendiri ni, ada beberapa perubahan dalam rutin aku.
Walaupun namanya bekerja dalam kawasan sendiri.. tapi ada la beberapa perkara yang 'kureng'..

Ni baru nak cerita pasal bab 1.

Masa / perjalanan:
Kalau dulu jarak dari rumah sewa ke sekolah dari segi masa, hanya dalam 7-8 minit, tapi sekarang perjalanan mengambil masa dalam 35-40 minit. Takkan kurang dari 30 minit.

So, pagi-pagi memang kena keluar awal la.. Tak macam dulu, pukul 6.50 pagi pun aku boleh lagi nak print apa-apa, or rilekk je goreng nugget kat dapur takpun bancuh air untuk sarapan... Sekarang, paling-paling teruk pun 6.30 pagi kereta aku dah kena jalan ok. Tu pun kira dah lambat tu. Waktu yang sesuai adalah dalam pukul 6.15-6.20 pagi, dah duduk dalam kereta tunggu enjin kereta panas.

1 lagi benda nak highlight, sejak kena travel jauh nak ke sekolah ni jugak, aku develop skill memakai lipstik dan lipbalm dalam perjalanan.. atau senang kata,, apply lipstik/lipbalm sambil drive.. mehehehe..ko mampu???
Bayangkan sebelah tangan aku pegang stereng & sebelah lagi dok tonyoh lipstik.. hehehe
Takde la.. aku pakai masa berhenti kat traffic light.
Tapi kadang-kadang ada jugak keadaan bila aku sampai dan lalu  je elok semua traffic light tu tengah hijau. Untuk hari-hari yang sebegitu memang aku tonyoh sambil drive, hehehe.. Tapi, dengan hati-hati lah..

Berbalik pada cerita kena bersiap awal tadi..
Mungkin pada orang lain gerak seawal itu macam takde hal pun,, biasa aje.. tapi bagi aku masih lagi perkara besar ok.
Lagi-lagi aku memang sentiasa percaya waktu pagi, pergerakan aku agak lambat sikit. & tak tau kenapa waktu pagi tu rasa macam masa berjalan dengan sangat pantas...


Lambat 5 minit je dah boleh membawa beza yang sangat besar (waktu nak sampai sekolah).. So kalau dapat aku memang elakkan lah dari keluar rumah lambat sangat.

Hmm.. Kalau dah tau menyusahkan, terpaksa bangun dan gerak awal, kenapa tak pindah duduk di kawasan dekat-dekat sekolah je??

Yang itu aku cerita dalam entri lain ye..

No comments:

Post a Comment