Monday, December 14, 2015

Corat coret pasal travel

Assalamualaikum & good day..

Aku masih di JB hari ni. Sepatutnya nak balik semalam.. tapi aku tunda ke hari ini. Sebab rasa masih tak puas bersembang dengan campervan mate masa di North Island.. Ya, lepas selamat masuk ke Johor Bahru hari Sabtu lepas, aku buat keputusan untuk terima pelawaan kawan aku ni untuk tumpang bermalam di rumahnya. Asalnya aku nak check in kat 1 hotel bajet di area Larkin. Bersungguh sungguh aku call hotel tu dari Auckland huhu.. Tapi lepas dipelawa, dan difikir fikirkan... kalau tak jumpa sekarang, bila lagi.. Nanti bila masing masing dah kembali ke rutin asal, lagilah susah nak berjumpa.. Especially aku lah hehe. Aku kan ratu memerap di rumah.

Dapat juga jumpa sorang lagi campervan mate masa di sana.. diorang berdua travel sama-sama. So, lagi meriah lah kan mini gathering semalam. Indeed, the most suitable friends to talk about travelling are those who share the same interest. Apatah lagi kami yang baru je menempuh pengalaman suka duka duduk dalam van untuk 6 hari 5 malam.. memang tak habis habis ceritanya!

By the way, adakah orang lain pun berfikir benda yang sama macam aku?Aku dah lama rasa macam tu.. aku sebenarnya tak ada sesiapa dalam kalangan kawan sekerja untuk berkongsi cerita pasal travel.. hatta dalam family sekalipun.
Bila bercerita, aku suka reaksi orang yang mendengar. Macam satu motivasi untuk aku teruskan cerita.. tapi kalau yang mendengar tu bagi respon mcm "oh, ye ke..".. "ohh"... Respon macam tu seolah olah macam 1 signal untuk aku berhenti bercerita. Dia bukan orangnya..berhentilah bercerita. Usah syok sendiri dan membuang masa ye huhu.

Sebab tu jugaklah aku bercerita di blog ni. Kurang kurang,  kalau tak ada orang baca atau kisahkan penulisan aku, ianya kekal sebagai satu coretan untuk bacaan sendiri di masa hadapan. Paham paham lah..makin meningkat usia kadang kadang memori nya makin berkurangan hehe.

Macam orang lain juga, lepas travel oversea dan balik ke Malaysia,  dalam kepala dah bersusun susun makanan yang nak dimakan. Hari mula mula sampai, kawan aku ni hidangkan kuey tiaw goreng, pizza dan satay. Kebetulan dia baru balik dari makan makan sempena hari kelahiran bapanya. Rezeki aku lah kan hehe. Esok paginya, kami bersarapan nasi ambang. Tengah hari (erk dah petang pun sebenarnya masa kami keluar) aku request nak makan kacang pool yang popular tu.

Hehe. Dan malamnya, husband kawan aku belikan nasi lemak.. yang bestnya, aku gi makan nasi lemak tu pukul 2 pagi ye.

Aku masih jet lag. Terikut waktu tidur di bumi kiwi. Pukul 7 lebih pm macam tu (di nz pukul 12 am) aku dah tak boleh tahan mata..terlelap lah depan tv. Kawan aku kejut pukul 9 pm suruh tidur di bilik.. then pukul 2 am (pukul 7 am di nz) aku dah terjaga. Kelaparan. Dan teringat masa mamai mamai tu kawan aku ada cakap pasal makanan di dapur (hahaha gila alert bab makanan). Maka turunlah aku ke bawah buat macam rumah sendiri.

Oklah. Aku nak bersiap dan seterusnya ke bas stand Larkin untuk naik bas ke Batu Pahat.  Till fingers meet keyboard again.


No comments:

Post a Comment