Wednesday, April 08, 2009

Celik IT

Ni kes dah terlebih rajin ni.
More than a post in a day.
Kalo dah malas habis bersawang-sawang blog nih.
~.
But once in a blue moon, somehow the amatur writer ni terlebey rajin (rajin x bertempat ek..keje yg patut di sudahkan x siap-siap gaks)

ssshhhhh!!!

Tetiba aku tingat kisah yg berlaku last week's Monday..so b4 aku sendirik terlupa baik aku coret kan di sini..

Celik IT?
~~~~~~~
Al-kisah,, aku kena ajar subjek ICT Literacy kat Year4..
Syllabus pun dah hampir habis,
Last week's lesson aku decided nk ajar topic network & internet
Well what can u expect from 10-years-old pupils.. from rural area..
Tak suma ada pc kat umah apatah lagi kemudahan untuk surf internet.

::::gedebak gedebuk gedebak gedebuk aku ajar teori yg simple2::::

Aku bawak bbudak tu turun g Pusat Akses utk try online..hands-on experience
As planned, aku sruh dorang bukak Google Engine Search..

aku:"Okay, here you can find information about almost anything that u want.."
aku:"Start typing,..anything,, anything that u want to know "

Bebudak ni pun mula lah..
"cikgu, boleh ini...boleh itu..kita nak tgk ini..kita nak tgk itu"

When I move around to help them through the task..
Deng!! ada sowang budak tgh type "Pontianak vs Pocong"
yg sebelahnya plak type toyol
hampeh.

aku: "cancel2.. saya tak mau kamu cari info mengarut2.. Ok everyone. Type 'angkasawan'.. Find info about angkasawan".

Semua nampaknya tekun mengikut arahan aku.. aku round lagi.. n budak yg td nak carik info pasal toyol tersengih2 tgk aku..

aku:"artikel apa yg kamu baca? Muzaffar ke Faiz?"
Sxxxxl:"cikgu, nih xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"

and deng!deng!deng!

Dalam banyak2 result yg kuar . budak ni g bukak artikel "Angkasawan & kekasihnya"
Sxxxxl:"cikgu, nih gambo teman wanita angkasawan cikgu"

Adoi..yay! x pe la kot..consider tu salah aku.. dorang x blajo lagi topik Netiquette
Minggu ni aku terus ajar.(Monday).
N budak tu lah cth terbaik utk content dlm topik ari tuh

No comments:

Post a Comment