Saturday, February 27, 2010

Money Spender

Dd, you sure know how to spend money!! huhuhu

Pagi Sabtu yang indah, as usual aku kuar ke pasar pekan Endau. Rasanya 2-3 hari kepala aku dah mencongak2 yang aku tak nak memasak, coz this coming week will be very busy for me.. the students will sit for monthly test starting Tuesday.

Tapi, balik2 pasar I end up carrying more than 3 full plastic bags. Gile banyak.. Banyak la utk orang bujang yang memang memasak untuk seorang. Sebenarnya, weekend ni nak memasak pun sebab nak pulangkan mangkuk2 jiran tetangga yang rajin hantar makanan. Huhuhu pathetic tak aku? Masak sebab nak pulangkan pinggan mangkuk jiran..Bukan kali ni je berlaku, dah banyak kali.. Serious kadang2 rasa pressure bila mendengar ada ketukan di pintu.

Aku bukan benci memasak.. No, I enjoy it. But only and only if I crave for something. Dan juga kalau masa nya mengizinkan. Namanya pun bujangkan.. So jangan la susah2 diri. Kadang2 apa yang aku masak waktu pagi boleh lagi aku telan waktu malam.

So, apa menu nak pulang pinggan mangkuk weekend ni? Aku berkira2 nak masak bihun goreng je..Tapi pagi tadi lepas subuh mata aku nak tido lagi huhuhuhu. So cancel la. Kalau petang ni aku rajin 'menggentel' maka mangkuk makcik ni aku isi ngan kuih Ondeh2 Buah Melaka. Kalau malas, aku stick pada plan semalam, bihun goreng. Esok pagi.

P/S - Ondeh2 tu sebenarnya aku yang teringin.. I crave for that kuih since last week...



No comments:

Post a Comment