Friday, July 02, 2010

Yang berduri..

Di luar berduri..
Di dalam berisi..

Musim durian datang lagi..

Walaupun tidaklah kata aku menanti-nanti..

Tapi rupanya sekali makan tak cukup pula sebiji..

Hehe.. Selalunya aku wat dono je bila tiba musim raja buah ni. Setakat jamah 1-2 ulas cukup. Tapi kali ni siap mengidam plak.

Sapa kata orang mengandung je boleh mengidam haaa...

Mana lah nak puas makan. Buah durian dari rumah nenek aku makin lama makin mengecil yooo saiz nya.. Kata nenek aku mungkin terlebey asid.. Lembu-lembu pakcik aku gemarrr menjadikan bawah pokok durian tu sebagai jamban..

So, bukan aku sorang je la yang mengidam.. family aku pun sama. Tak puas makan kununnya, hehehe.. Seminggu dua ni aku menjalankan misi merisik penjual durian kampung dalam felda tempat aku mengajar.. Habis rumah nenek student aku, aku redah huhu.. Adalah sikit aku dapat.. Mengaruk baunya tu ha dalam bonet kereta aku.. Mesti pening makcik tuan umah aku.. Tempat dia n familynya melepak adalah di tepi tempat parking kereta aku, OK.. Huhu nasiblah.. Dorang pun reti jugakkan beli-beli durian.. Dah namanya musim durian.. Memang lah berbau durian...

Esok awal-awal pagi, JLL 3092 bakal meredah kedinginan pagi dengan membawa aroma
...
.....
deghoyan!

1 comment:

  1. Oh kome dogheyan dah berbunga..teringat lagu mr os...

    ReplyDelete