Thursday, July 01, 2010

Aku takkan pertikaikan kerana.....

Salam
Sana sini orang cakap pasal bola. Gi kedai makan, diorang tayang bola. Gi kantin, ada saja suara-suara cakap pasal bola. Bukak blog orang M'sia, pun sure ada cerita pasal bola. Bukak blog pasal Korean Entertainment, artis-artis sana berlumba-lumba wat lagu untuk menyaport Korean soccer team. Even aku duduk dalam bilik guru pun, mak-mak (aka my colleagues)yang duduk melepak sebelum tunggu waktu balik dok cakap pasal bola.

Umah sewa aku? TAK PERNAH SEKALI pun siaran bola pernah bersiar. Hehe tak perlu aku bagi sebab eh.. rasanya dah boleh teka kenapa..

Namun, aku takkan pertikaikan.. kegilaan & ketegaran mereka tentang sukan yang berlari satu padang demi SEBIJI BOLA.. =)

Samalah macam kaki pancing..
Sanggup meredah kepekatan & kedinginan malam, bertemankan sebatang joran. Untung sabut mungkin tercongok 5 minit dah dapat habuan.. Agak-agak kalau untung batu?

Sekali lagi aku takkan pertikaikan..

Sebabnya...

Aku sendiri tak 'sudi' dipertikaikan,

Kenapa aku boleh duduk menghadap laptop almost 24/7?
Apa guna explore sana sini cari link-link?
Memantau bit by bit data yang masuk dalam my lappy?
Gitu....

Apa jua benda yang kita obses kan..
It's all about our own preference..
dan kepuasan diri sendiri..
As long as tak mengabaikan tanggungjawab masing-masing..
& tak menyusahkan sesiapa..

Semuanya..
Boleh ajaaaaa



4 comments:

  1. Ahaaaa..malam besok jom..tengok argentina dan german didi...opsss...hehe..

    entah la, nak kata aku obsess bola tak la jugak.. aku cuma tengok bola..for the sake of the game..n of kos piala dunia yang 4 tahun sekali ni aku layannnn..

    didi kata, nasib baik fida bukan hosemate aku..ekekeke

    ReplyDelete
  2. hehehe.. nasib baik fida bukan osmet ku! hehehe takde le.. aku x kisah pun kalo osmet aku nak tgk bola coz aku tgk tv hari n waktu tertentu je.. aku byk on9.. sebenornya tv umah aku jarang menjalankan tugasnya huhuhu..selalu 'sejuk' dari 'panas'.. Kalo osmet aku bkk tv slalunya keje menukor2 siaran.. sbb x tau nak tgk apa. aku ada jugak la follow 1-2 citer cam desp.h/wives n channel korea.

    p/s - aku 'pancing' video dr internet..huhuuh

    ReplyDelete
  3. bola bola bola..aku pon xminat..ahahaha..klo main aku nak ler..tapi tgk org main aku xminat..i want to be the player and people shout my name...go deeb go deeb....(the unimaginable imagination)

    ReplyDelete
  4. Deeb: imaginasi ko mmg best! hehehe tp leh je kan jd kenyataan..ko main futsal..tp kna bawak penyokong sendiri la..yg akan jerit nama ko..hehehe

    ReplyDelete