Sunday, August 15, 2010

Berderak... ke Pekan

Salam..
Selamat menunaikan ibadah puasa untuk hari yang ke 5..

Weekend yang baru lepas ni, aku berjalan2 ke Pekan, Pahang. Tak tau angin apa yang melanda, sebab biasanya aku amat liat sekali bab2 bertandang ke rumah orang ni. Agaknya sebab teringin nak tengok2 tempat orang kot. Sementara ada kat Endau ni, panjang2 kan lah kaki mu itu untuk berjalan2 okeh.. itupun kalau kena dengan masanya lah.. Patutnya hari Sabtu ni aku ada tuisyen.. tapi aku suka suki cancel kan.. Cuti awal puasa bebaru ni aku dah buat apa.. Nak jugak release tension kan.. Eh, tension ke? hehehe

Aku stay kat umah x-coursemate (KPLI 2007-2008)@ SK Padang Rumbia, Pekan, Pahang.. Uiks.. tido sekolah? Yelah, member ni duduk dalam kuarters. Rindu plak feeling dok dalam kuarters macam dulu2.

Aku stay tak lama.. pegi petang Jumaat, petang Sabtu dah balik. Aku nak kena kemas rumah n buat pengurusan diri jugak kan.. Paling tidak pun kemas kain2 yang dah dibasuh tu.

So ini antara gambar2 yang sempat aku snap guna kamera handphone aku.. Kamera handphone je... Tak koser noks nak bawak digital kamera skang ni..muahahaha..

Pemandangan dari jauh. kuarters guru SK Pdg. Rumbia


Kompleks Kg. Budaya Pulau Keladi.. ingat ada lah apa2 yang menarik..tapi x de apapun.


Pusat Tenun Pulau Keladi.. tgk dr luar je..mcm x terima pengunjung aje pun.


Masjid apa ek.. carik2 nama tak perasan.. Yang pasti masjid ni betul2 sebelah simpang ke Pantai Timur..


Masjid Sultan Abu Bakar


Tepian Sungai Pahang




Dalam perjalanan pulang, singgah gerai2 ni.. Memang dah niat masa pergi semalamnya, nak singgah sini.. Cambest je tengok nanas terletak kat gerai2 tu..

Dan memang cambest jugak tengok sebijik nanas terletak (ke.. tersadai? uhuk2!) kat dapur aku.. Nak masak apa ek? Puas pikir tak jumpa lagi selera..

3 comments:

  1. Wahh didi berjalan2...sket lagi nak sampai ganu tu Didi...hehe

    ReplyDelete
  2. Fida: Aku pernah sampai Kemaman..ngan aku yg slow mlow ni drive, huhu.. penat oh! belum lg sampai KT.. kena naik bus la nak g KT!

    ReplyDelete