Wednesday, August 25, 2010

Pum Pang Pum Pang

Salam ramadhan untuk yg berpuasa. Yang tak pun boleh juga. Sebab anda2 yang tak itu, mesti ABC kan? Macam saya juga sekarang.

ABC = Allah bagi cuti..
Bukan saja2 kan? =)

Edisi lain di mulut, lain di hati, sungguh2 lain di kepala~
============================================
Semenjak 2 menjak ni, hari-hari aku rasa nak pass out. Zonk out. Baru2 je terasa seperti nak jadi. Tapi masih belum jadi. Nasib baiklah. Disebabkan kepala yang sentiasa rasa nak black out, lain2 deria rasa aku pun ikut sama black out. Kepala fikir lain. Mulut cakap lain. Lain.
Lain ke?
Lainlah!

Pagi-pagi tadi boss panggil masuk meeting. Apa lagi kalau bukan tanya progress budak2 tahun 6. Kata lagi 3 minggu nak UPSR. Memang harus (ke wajib?) kalau sorang boss nak tau perkembangan.

10 minit sebelum tu baru je pum pang pum pang dalam tahun 6. Macam mana tak pum pang pum pang. Dah aku pesan berkali2 buat dan bawak set latihan yang aku bagi. Kalau first time lainlah juga ceritanya. Tapi dah nak masuk set 5. Tak paham2 lagi? Tak bawak? Tak siap? Adakah boleh keluar muscle kamu nak bawak kertas2 yang cikgu bagi? Atau boleh terseliuh urat tangan? Kalau tak bawak set latihan tu, bila masa kamu nak buat? Kalau tak bawak set latihan tu, waktu BI selama 60 minit tu apa nak dibuat?Kata nak lulus? Tapi kenapa perangai tak macam orang nak lulus? Kata tak suka kena marah, kena bebel? Tapi kenapa perangai tak semenggah? Kenapa tak sedar2 diri lagi UPSR dah nak dekat?

Masa bos tanya progres tahun 6, otak aku memang ligat berfikir bebelan aku sebelum tu. Juga perangai budak2 tu. Tapi sedar2 laju saja mulut aku jawab, Insya Allah cikgu. Saya masih lagi mencuba dan tidak berputus asa.

See!!! Fikir lain. Cakap lain.

Kan ke bagus kalau depan bos pun boleh pum pang pum pang cerita balik 'siri' dalam kelas tadi. (Pastu aku yg kena panggg,, hehe)

Tapi masakan.
Aku bukan stok mengadu. Pada aku mengadu itu keji ok. Grown up yang macho mcm aku kurang wajar mengadu. Cehhhh..

---------------------------------------------------------------------------------------

Okeh. Agak lega. Baru lepas sesi meluah perasaan dengan rakan guru senior dari sekolah lain. Kurang2 ada yang memahami. Saling menasihati. TQ Kak Linda SK Tanah Abang! TQ Kak Linda SM Sains Sultan Iskandar! TQ Kak Xor SK Seri Mersing! Kita berada dalam bot yang sama.

Senyum... =)

Bosan kan entri takde gambar?
Mari, gambar gemuk aku yang terkini.
Sedang mengapdet papan kenyataan sekolah. Aku teacher-on-duty untuk minggu ke 30 ini.


Baco yo!!

5 comments:

  1. 'perangai tak semenggah'

    semenggah tu ape? huhu perkataan baru...

    ReplyDelete
  2. Fida: Hanya aku yg tahuu.. hehehe.. gumuks tau

    Adeeb: semenggah = patut, senonoh, layak
    * so bebudak tu aku marah coz perangai x patut.. utk org yg dah nak exam..hehehe

    ReplyDelete
  3. uishh.. garang nya teacher.. cam teacher murni gak sampai rambut student ditariknya...

    ReplyDelete
  4. Keon: mana ada garang.. sekali sekala je.. itu versi melaser dan membebel. Biasa aku salah 1 je.. Kalau rotan yg bertindak, mulut aku x ckp banyak. Kalau mulut yg bertindak, aku x guna rotan, hehe.. tapi laser la..

    Psst.kadang2 perangai dorang sgt mencabar kesabaran. tarik rambut sbb x nak nampak kesan kan..hehe itu play safe. aku prefer cubit2 tan sajork.. atau pulas2 san..

    ReplyDelete