Monday, February 21, 2011

Belajar lah selagi mereka masih ada..

Assalamualaikum..

Tajuk klise gila.. Tapi aku nak fokuskan pada kisah di sekolah, hehe.

Sabtu lepas sekolah aku digegarkan dengan berita sorang cikgu yang dapat naik pangkat jadi Guru Penolong Kanan & secara automatiknya kena bertukar ke sekolah lain.

Sentapp...

Siapa?
GB
aku
& cikgu-cikgu lain
anak-anak murid

Kenapa?
Sebab dia yang nak pindah ni cikgu yang berdedikasi.
Jawatan pulak banyak. Yang penting-penting. Yang susah-susah.

Gila banyak lubang yang dia tinggalkan.. Haruslah diisi dengan cikgu-cikgu lain. Barulah nak rasa.. adoiiiii susahnya keje-keje yang cikgu ni pegang.

Cakap tang aku aje la.

Aku dah 3 tahun jadi S/U Peperiksaan Dalaman. Memula pegang tingtong jugak. Tapi lama-lama, biasalah.. immune sudah.

Now kena amik alih keje beliau. Jadi S/U Peperiksaan Awam.

Serious, aku stressed masa mula-mula dapat tau dia kena pindah. Sebab selama ni aku cuma buat keje aku diam-diam. Aku tak nak belajar & amik tahu pun keje-keje beliau.

Sekarang, aku kena belajar SEMUAAAA nya dalam masa 2-3 hari...

^________________^

Tiba-tiba hari ni dapat tau ada 6 orang lagi cikgu sekolah aku (yang senior) bakal ditemuduga untuk jadi GPK (Guru Penolong Kanan).

Umang aihhhh ini kalau semua dapat ni harus semua keluar dari sekolah beramai-ramai.

So, cikgu-cikgu yang tak berapa nak lama pengalaman ni (****macam aku****) akan jadi cikgu senior la ye. Kemudian orang baru masuk.

Padahal banyak benda tak belaja lagi dari diorang-diorang ni..

nangesss..

P/S - Kena belajar dari mereka sentiasa..

3 comments:

  1. BErmula dari bawah didi..tak mustahil satu hari nanti ko akan jadi guru besar pulak!...yosh!..

    ;)

    ReplyDelete
  2. sedihkan..semua kawan2 tinggal kan kite..jgn2 esok2 geng berenam yg kene interview pulak pindah..abis kite d...:(

    ReplyDelete