Friday, February 04, 2011

Pinggan mangkuk kaca VS Pinggan mangkuk polisterin

Salam.

Aku pernah berkisah pasal jiran tetangga aku yang ada masanya sangat aktifff menghantar makanan kan. hehe.

Skarang dah lama ok tak hantar.

Huishh. Bukan menunggu-nunggu apatahlagi mengharap-harap. Cuma rasa lega sikit. Kenapa? Ye. Mood & semangat memasak jarang-jarang menyerap dalam diri. 'Memasak' yang aku maksudkan di sini adalah memasak makanan yang senonoh & cantik persembahannya.

Well, aku masih lagi masak hari-hari. Tidak-tidak pun, 2-3 hari sekali. Bergantung pada tahap kesibukkan jugalah. Kalau santapan aku cuma telur dadar & sayur tauge tumis air. Takpun roti telur. Atau sambal sardin. Kadang-kadang sambal kentang. Takpun ikan masin goreng. Macam tak caraaaa aje nak hantar kat orang.

Sebab tu acara 'masak-memasak' ni aku spesifikkan pada hujung minggu. Lepas aku keluar bawak bakul pegi pasar. Tu pun bukan la acara wajib.

Semenjak dua menjak ni, kalau diorang menghantar, biasanya makanan tu datang dalam persembahan begini,
.
..
...
....
.....
.......
.........



Kan senang lepas tu terus buang... (agaknya la, ini yang dorang fikir huhu)
Sebab dah banyak kali pinggan mangkuk dorang aku peram buat jeruk dekat dapur..

Maaf makcik, atok.. saya memang tak rajin 'memasak'...

1 comment:

  1. Didi, kat rumah sewa ni aku masak 2 kali seminggu je, hujung minggu....errr..

    ReplyDelete