Thursday, March 31, 2011

Stok kopek bawang

Hurmm.. layu rasanya.

Balik sekolah kul 1.30 tadi, gedebak gedebuk gedebak gedebuk; kul 3 gi sekolah balik..
Rewang untuk majlis Maulud Nabi Sekolah.

Sampai-sampai.
Aik. Sorang cikgu pun tak de lagi. Mak bapak & orang kampung ramai la.

Ada yang me nyaund aku suruh masak.

Buat tak reti suda. Ramai lagi orang yang terror-terror masak. Ada ke aku yang kena?
Tapi aku tau itu gurau-gurau saja.

Aku, takat kupas-kupas siang-siang kopek-kopek boleh laaa.. huhuh. Kalau nak masak untuk 1 kampung makan, macam tak berkelayakan aje.


Kul 6 sampai rumah. Gedebak-gedebuk-gedebak-gedebuk kul 8.30 gi sekolah balik, malam ni ada majlis sikit.

Wahhhh tak sabar nak tunggu hari jumaat petang, bila semuanya selesai. Tapi hari Sabtu conform kena datang sekolah tengok budak berlatih bola jaring. Silap-silap Ahad pun kena.

2 comments:

  1. bizinyer dd... he he..

    d, apa salahnya ko tolong masakkan tuk orang kg tu, mana la tua kan....

    ReplyDelete
  2. huahuahua. aku masak kang jadik lain. style bujang masak campak2 je hehe

    ReplyDelete