Monday, 6 February 2012

Mahal Kita

Aku baru tau, apa maksud "mahal kita" - Aku dok dengar lagu dalam drama filipina pagi-pagi kat tv3 tu, asyik-asyik sebut


mahal kita
mahal kita
mahal kita

apebende nyer yang mahal weihh



Aku tak tengok pun drama tu. Cuma masa kat kampung, sambil aku menjahit telinga aku dok mendengar bunyi-bunyi dari tv. Ruang menonton tv adalah membelakangkan tempat aku guna mesin jahit.. Oh yee,, aku kalau kat kampung jarang sekali tengok tv ye. Tak feel gitu tengok tv ramai-ramai.. Huu mengada kan. #adaakukisah


Baiklah, maksud "Mahal Kita" adalah i love you. Mahal Kita tu bahasa tagalog, bahasa rasmi orang Filipina..

Lojik la dak? Drama-drama tangkap leleh cenggitu, so lagu pun dok ulang-ulanggg I love you I lap yu.

Apa-apa ajee..

p/s-Aku tak berapa nak IN dengan citer Filipina kot. Pada aku, sebutan dorang (bahasa tagalog) ada cam sebutan BM sikit-sikit. Sebutan je lah. Maksud sebutan tu aku tak tau la sama ke tidak. So, bila mendengar tu, bajet macam, eh, cakap BM? eh, bukan.. eh macam paham,,, tapi jap , tak paham rupanya..



Lagi sekali. apa-apa ajee la dd..

No comments:

Post a Comment