Wednesday, July 30, 2014

Penyakit backpack yang sukar pulih

Sebab tu orang kata backpack ni macam penyakit, iye dok? Sekali buat nak buat lagi..
Tapi, apa sangat lah pengalaman backpack aku kalau nak dibandingkan dengan orang lain sebenarnya.
Aku baru je nak berjinak-jinak. Negara yang dah dilawat pun hanya lah Korea Selatan je.
Apapun, aku happy bila ber backpack ^^

Balik dari Korea bulan 6 aritu terbincang pulak dengan kawan pasal nak jalan-jalan di satu negara ni. Negara mana, biar lah rahsia dulu. Tiket return kami dah selamat beli. Tinggal nanti nak topup luggage dengan meal. Tarikh travel, setahun lagi. Hehehe. Kami insyaAllah pergi dalam kumpulan seramai 3 hingga 4 orang.

Kemudian, gatal tangan lagi. Rasa nak melawat sepupu aku. Dia pun offer untuk jalan-jalan ke sana, sementara dia masih bekerja di sana. Ok fine. Tengok tiket masa cuti Deepavali pun not bad, mari lah ke sanaaa.. Untuk trip ni, aku plan nak bawak adik lelaki bongsu. Rasa tak sabar dalam berdebar, hehe.

Sebelum tu, sebelum cuti Deepavali, sebenarnya aku beli 1 lagi tiket untuk ke 1 negara ni. Cuti bulan 9 kan seminggu? Reason beli sebab tengok tiket pergi balik harganya macam berpatutan. Lepas tu, tak sangka ada penerbangan dari Senai, Johor. Tak payah aku susah-susah nak turun ke KL sana.
Kali ni insyaAllah aku backpack secara solo. Saja nak rasa, hehehe. Ni ala-ala mencabar diri sendiri jugak la ni. Nak tengok berani ke tidak sebenarnya ko ni Didi. Kalau semuanya berjalan lancar, insyaAllah aku buat lagi nanti hehehe.
Ke mana? Heee nanti dah balik baru aku cerita kat sini ye. Diharap aku tabah menahan diri dari online shopping demi menyimpan duit.

Oklah, sampai sini saja.. Dah lama tak update blog tetiba menaip pasal trip akan datang. Lepas tu tak nak bagitau nak pegi mana. Lepas tu dah macam show off je ni? Hehe bukan show off, cuma macam peringatan untuk diri sendiri, aku gembira bila cakap pasal backpack/percutian. So anytime aku bukak blog sendiri, aku baca then aku rasa bersemangat untuk berkerja sekuatnya! Kerja kuat kalau nak berjalan ye!

Lepas tu tak reti nak taip entri berkenaan hari raya? Hehehehe memang tak reti!
Cerita pasal raya is too mainstream. Aku suka baca je entri raya orang, sendiri nak menaip malas.
Tapi nak jugak wish, Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf andai ada kesilapan/keterlanjuran yang dilakukan...

Till then, bye..

No comments:

Post a Comment