Thursday, August 14, 2014

Ikhlaskan hati

Salam.

Ikhlaskan hati, peringatan untuk diri sendiri tu, hehe.

Khamis lepas tiba-tiba aku dapat arahan kena pegi satu bengkel ni, pada hari Sabtu. Sebenarnya kalau boleh tak nak pegi, sebab hujung bulan ni kena pegi kursus KSSR. Tapi apa nak buat saya yang menurut perintah kan. Bengkel di hujung minggu sangatlah dot dot dot ok. Pulak tu masih lagi dalam Syawal. Walaupun hakikatnya aku takde plan nak ke mana-mana pun. Jemputan open house pun tiada hehe.

So dalam pada tak rela tu pack la jugak buku-buku yang dipesan. Sampai hari kejadian tu bersiaplah seadanya. Itu pun bertolak dari rumah agak lambat dari kebiasaannya. Bila sampai, tengok peserta lain pun  baru datang. So I joint the crowd, beratur untuk pendaftaran. Bila tengok peserta lain, timbul rasa insaf juga. Sebab some of them jauh lebih tua dari aku. Membebel juga. Tapi masih pegi jugak kan. So bukan aku sorang la yang ada rasa malas dan tak bersemangat macam tu..

Bila dah berkumpul kat dewan tu, dah masuk dalam kumpulan kecil masing-masing, baru sedar yang aku 1 group dengan sorang cikgu dari zon yang sama. Alhamdulillah, ada la jugak teman nak bersembang rancak, huhu.

Dan rupa-rupanya sesi yang sebelum tu aku rasa macam, "malasnyaaaa la weih sabtu-sabtu ni kena kerja," rupanya jadi 1 sesi yang menyeronokkan untuk aku. Kenapa? Baru ku tahu kawan tu tadi pun backpackers macam aku, hihi. Maka rancak lah sangat kami bersembang. Ops objektif berkursus tu adalah nak bina modul. Kami pun cepat-cepat lah siapkan tugasan lepas tu sambung cerita pasal travel. Kebetulan gambar-gambar trip korea ada dalam laptop yang aku bawak, maka bertambah excited lah kami bercerita.

Senang bekerja dengan orang yang faham apa yang dia kena buat. Bersyukur jugalah dalam laptop aku dah sedia ada bahan, jadi tinggal edit lepas berbincang apa yang patut. Kawan tu pulak memang ada pengalaman mengajar tahun 6, so yeah, semuanya dipermudahkan.

Aku rasa kalau masa bengkel tu aku duduk dengan orang lain, mungkin aku lebih banyak membisu dan  membatu kot. Syukur sangat-sangat jumpa orang yang dikenali. Lepas tu boleh ngam dan bonus lagi, berkongsi minat yang sama.

Kesimpulan cerita aku ni, sentiasalah ikhlaskan hati ye. Mana la aku nak tau benda yang aku rasa liat nak buat rupanya jadi 1 benda yang menarik. At least aku tau sesuatu fakta menarik tentang kawan tu, hehe.

Ok da.. till we meet again later ^^

No comments:

Post a Comment