Monday, 19 December 2016

My references for Osaka Trip

Assalamualaikum dan hai~
Kat sini aku nak share beberapa laman web yang aku rasa berguna untuk cari maklumat pasal Osaka.

Kalau tempat-tempat menarik di Kyoto, memang banyak blogger yang share info/pengalaman. Dan boleh kata semua tempat yang di kongsi berkenaan Kyoto, aku berkenan. Tapi, kalau bab Osaka, aku jadi tak tau nak pegi mana. Baca-baca tapi tak berkenan.. lalu aku awalnya jadi sedikit buntu.

Dalam trip ke Jepun masa summer tahun lepas, kami cuma sempat pergi ke area Dotonbori je dalam Osaka. Masa 6 hari kami dihabiskan di Tokyo, Kyoto & Nara. Osaka tu macam touch and go aje. Jadi, aku ambil peluang kali ni untuk explore Osaka, ikut citarasa aku, hehe. Aku ulang, ikut citarasa aku ye. That's the beauty of solo travel. Aku boleh customize trip ni ikut selera aku.

http://www.osaka-info.jp/en
https://battera.co/
https://www.tsunagujapan.com

Jadi, kalau ada yang masih tergaru-garu,  tak tau mana nak pergi masa travel ke Osaka, boleh lah baca dan khatamkan laman web ni ya. Mungkin lepas tu akan berjumpa ilham, mana nak pergi. Pada aku, tak perlu terikut-ikut sangat dengan orang lain. Tepuk dada, tanya poket dan hati, ke mana nak dituju.
Ohya.
Ini sesuatu yang aku perasan, perbezaan antara trip ke Korea dan Jepun, bagi aku lah kan..
Trip ke Korea adalah 90% dipengaruhi oleh drama dan variety show yang aku tengok, hehehe.
Manakala trip ke Jepun pulak 90% dipengaruhi oleh perkongsian cerita/gambar di blog/instagram/facebook.

Oklah ye, aku stop dulu sebab hari dah lewat. Aku ni mencuri-curi masa menaip entri sambil cari info. Di masa dan ketika aku menaip entri ni, aku masih belum free sepenuhnya walaupun cuti sekolah dah bermula. Arahan GB sekolah aku, semua cikgu kena datang bertugas selama seminggu semasa minggu pertama cuti sekolah. Baiklah, Saya Yang Menurut Perintah kan, gitu...

Da... Selamat meriki ya..Jangan malas-malas ~~

No comments:

Post a Comment