Monday, July 04, 2011

Jealous

Sesungguhnya aku cemburu, dengan blog rakan-rakan yang boleh hapdet tiap-tiap hari dengan entri masakan.

Ada tu sehari sampai 2 entri.

Aku? Nak try 1 masakan pun mengambil masa 2-3 hari.
Lepas tu bila buat belum tentu jadi.

Apapun, bersyukur juga sebab adanya blog mereka membuatkan aku yang newbie in cooking ni ada rasa nak masak / mencuba yang membuak-buak.

Cuma perasaan membuak-buak tu bukan la macam buih yang membuak-buak kalau kita masak nasi dan tutup periuk bila sudah mendidih (erk.. perumpamaan apakah,,,).

Sebab tu, nak masak 1 jenis masakan, survey resepinya 2 - 3 - 4 hari lebih awal. Lebih extreme,,, kadang-kadang seminggu/sebulan/berbulan-bulan. Survey je lebih. Buatnya tidak jugak..Lepas tu bila dah buat siap tayang-tayang kat blog huhuhuhu..


Ala.. aku kan duduk sorang. So kalau tak bercerita kat blog nak bercerita kat sapa lagi. Takkan nak kol family aku dan cerita apa yang aku dah masak. Macam tak de motif je, huhuhu..

So hari ini punya resepi yang dicuba dengan semangat membuak-buak ialah baked macaroni cheese.

Well.....

* updated with pix

2 comments:

  1. Wahhh didi...peberet aku tu. tak sabar nk tunggu ko upload..

    aku pun jeles tengok blog masak2 yg style upload hari2 apa diaorang masak!..pagi tengah hari malam!>.oh!

    ReplyDelete
  2. fida! aku barru balik kursus x sempat lg nk upload hehe. nanti ye,

    ReplyDelete