Sunday, December 08, 2013

Produk Review: Prreti Pore Strips

Assalamualaikum.

Mood nak mengarang pasal cuti-cuti Korea takde. Kali ni nak buat review pasal pore strip.

Warning: Kalau korang jenis penggeli, tengok black head pun boleh geli-geli, better tutup kot page ni. Macam aku, aku takde perasaan kot. Niat aku taip entri ni nak berkongsi pengalaman guna produk yang baik dan berkesan untuk aku. OK?

Rasanya kebanyakan orang perempuan tau kan pasal bintik-bintik hitam kat hidung. Pffftt aku nak story panjang-panjang as intro pun rasa malas.. Macamlah orang tak tau kan apa itu black head.

Straight to the point. Aku nak puji 1 produk ni.
 

Sebelum ni, aku biasa beli jenama B***e. Memang ada juga black head yang 'tertangkap', tapi pada aku tak banyak mana.

Aku memang saja-saja nak try produk ni. 
Frankly speaking, penyebab utama aku capai lalu bayar di kaunter ialah lepas aku tengok kat belakang pek ni tulis 'made in Korea'.. Mehehe sesuatu sangat kan aku ni.. Haipp.. sukati la orang nak kata apa. Aku beli guna duit sendiri kan..hehehe

 

 
Dalam setiap pek ini ada 3 strip. Harga lebih kurang RM6.90 kalau tak silap. Agak mahal pada aku. Tapi tengok pada hasilnya memang berbaloi.



   
End up, lepas guna aku rasa sangat puas hati.
 





Oh ye. Yang aku blogkan ni pore untuk bahagian dahi dengan bawah mulut / dagu.
Ada lagi satu jenis, pek nya warna kuning, khas untuk hidung.
Aku cari-cari tak ada pulak gambarnya dalam lappy ni. Nak snap malas huhu.

Disebabkan aku memang puas hati dengan produk ni, memang aku beli lebih daripada sekali la.
Korang boleh cari dekat farmasi macam Watson ataupun Guardian. Tempat lain, aku tak pasti..

Sebenarnya, ada je cara lain nak hilangkan black head ni kan. Kawan-kawan aku pernah berkongsi testimonial;
  • Guna kapas dan putih telur. (Sila google)
  • Guna kain basah, gosok area hidung tu setiap kali mandi.
Diorang kata, memang berkesan.
Jadi, tepuk dada tanya kerajinan, usaha, kesungguhan dan bajet hehe.. Pada aku mana-mana cara pun OK..Ikut masing-masing iye dok?

Sekian saja, entri kali ini.
Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment