Saturday, October 23, 2010

Astro B. yond - Beyond my expectation

Salam..
Dorang kata (dorang=mereka yang berkaitan dengan astro), new astro set ni lebih baik dari set yang lama. Salah satunya adalah bila berdepan dengan hari hujan.

The truth is, tengah-tengah hujan lebat macam sekarang ni, siaran tatappp tergendala... hehehehe.

Cuma timing nak tergendala tu lambat sikit dari set astro biasa.. & sangat amazing la juga sebab siaran tu mampu muncul kembali di tengah-tengah hujan lebat begini. & maintain saja di dalam hujan. Yay!! Hehe Astro, it is proved!

Anyhoo, Astro B.Yond ni tetap lebih baik dari astro yang lama. Jadi bagi anda yang masih teragak-agak nak swap tu, jangan ragu-ragu ya, tukarlah sementara promosi penukaran percuma sekarang!

Remote & decoder response lebih baik dari biasa.
Gambar yang lebih cantik, untuk channel-channel HD (diulang, HD.. Kalau siaran nasional,12378 tu sama je macam biasa,,,, bayangkan begini, kalau channel biasa, ko nampak orang memang semata orang, dengan cukup sifat dan anggota.. tapi dengan channel HD, segala kedut di muka, tahi lalat, jerawat, akan jelas kelihatan.. Gambarnya lebih sharp gitu)
Tak pakai tv LCD pun gambar dah cantik (channel HD sahaja!). Kalau pakai, memang superb la kot. Aku pakai tv biasa.
Interface yang lagi cantik.
Info yang lebih banyak (leh view 24 hrs punya schedule).
Remote control yang lebih user friendly.

Hurm.. Ada orang tanya aku, boleh habis ke tengok banyak-banyak channel?
Jawapan aku ialah Boleh. hehehe.
Tengok keadaan la. Kan Astro ni selalu ulang3. So, untuk aku yang duduk sorang-sorang ni memang perlukan tv, karang sunyi sepi sangat rumah nih. Bukan la aku melekat depan tv sangat. Gerak sana sini buat keje sambil-sambil tengok.. Lama-lama habis juga..
Lagipun tiada kanak-kanak di rumah aku yang men conquer siaran cartoon.. Mahupun berebut siaran HBO/Sport dengan Encik suami macam sesetengah household..hehehe
Atas orang juga la kan.....

Manakan sama aktiviti/kerja seorang cik dengan seorang puan merangkap isteri/ibu..
Tapi ada jugak orang bujang yang memang tidak menghiraukan tv. Tidak mengapa kerana lain lain individu mempunyai lain lain citarasa..

Sebab tu aku kata,
Atas orang juga la kan..... =)




8 comments:

  1. i like it too...astro beyond ni ape? wlpn aku ada astro...aku xtau menahu hal ni..mmm balik ni nak bgtau akak aku..tukar segera

    ReplyDelete
  2. Aku buta astro dd, memang tak penah dengar astro beyond ni..err....kat umah sewa aku ni tak pasang astro...sebab channel yg dah sedia ada ni pun takde orang sudi nk tengok!..heh!

    ReplyDelete
  3. umah tak dak astro...tapi nanti kalau nak pasang, terus pasang byond ni aci tak? hehehe

    ReplyDelete
  4. zaza&aideeb: thanks hihih

    Fida: Aku tau mung dah lost interest ngan tv hehehe bz aku faham itu,,

    Kancilbiru: memang skarang kalau pasang astro terus kena amik set beyond.. dah x de set yg lama..

    ReplyDelete
  5. ada astro lama.tukar ke beyond for FREEEEE.. free la sangat kan.. caj rm20 tetiap bulan tu? hehe...
    tang remote tu kalau nak cek info mcm x baper user friendly sgt kot.
    let say tgh tgk 103, nak cek info for 701...'ve some diffclty kan?

    ReplyDelete
  6. Zaza: Penukaran yang percuma, but then of course there's some cost incurred. Kata nak tambah kualiti siaran + channel, so fee pun kena tambah meh, huhuhu..

    Tang remote tu memang x leh elak la nampaknya astro beyond ni. Macam ko ckp, dr tv3 nk check info @701, boleh tp kena la picit2 button sampai ke bawah.. hehehe picit je la, baper kilo joule sangat energy nya yg keluar,, hehehehe.. tapi aku tatappp suka sbb bleh tgk info yg lebih byk. Picit2 yg terlebih2 untuk info yang lebih2...gitu.

    Again, ikut memasing laaaa nak define that user friendly term kan, hehehehe

    ReplyDelete
  7. info berguna :) tp kna tambah rm20 lg tu yg buat x jd nk tukar tu :(

    ReplyDelete