Friday, April 08, 2011

Laser

Assalamualaikum.

Pagi tadi ada perjumpaan Ibubapa & guru pelajar Tahun 6.

1 of my colleague beriya-iya nak present, siap mencari laser bagai, nak point kat slides kat depan..
Baguslah, kata kerjasama. Ada team yang prepare bahan. Ada yang lain pulak present.

Aku pun laser jugak hari ni. Bukan laser kaler merah untuk tunjuk-tunjuk tu, tapi laser mulut.

"Daripada markah periksa anak Encik kali ni, saya rasa dia tidak bersedia langsung & memang nampak macam tak belajar untuk subjek ni. Kerja rumah selalu tak buat. BUku pun kerap tak bawa."
Ateee, asalnya dari lulus ko boleh dapat karipap, 28.

"Sama yang macam akak cakap tadi, dia suka menjawab bila akak bercakap. Macam tu jugaklah dekat sekolah, dengan cikgu-cikgu ni. Contoh, kalau saya pesan 'Jangan lupa siapkan kerja saya di rumah,,' maka jawab dia tanpa rasa bersalah 'tengoklah kalau rajin cikgu ,,' "
,,,begitu........

"Anak akak kata, 'Memang tak sempat nak buat kerja rumah pun cikgu,,,'
Walaupun kerja rumah itu saya beri untuk cuti sekolah selama SEMINGGU.
Dia siapkan kerja tu hari Isnin, lepas naik sekolah.
Buat depan saya, dan hantar lewat sikit dari kawan yang lain."
So memang nampak la dia tak buat masa cuti (dan memang budak tu terang-terangan mengaku punnnnn...)


Laser ke aku?
Biorlahhh. Aku cuma dah malas nak selindung-selindung.
Sori bebeh.
Laser pun laser lahh

Tapi aku rasa ini bukan laser.

No comments:

Post a Comment