Friday, April 22, 2011

Nooomu apppa!

Nomu appa=sangat sakit (Korean language)

Tetiba fefeeling Korea ye.


Gini lah gamaknya muka aku tadi.

Aku berurut petang tadi.
Dah agak lama tak berurut. Tak silap aku, start 2009, aku mula pegi berurut. Masa tu, tiba-tiba kaki kiri aku bengkak. Tak jatuh tak apa. Masih boleh berjalan, cuma time nak menyangkung / bila regangkan otot kaki rasa sakit. Lepas 3 kali berurut oleh 2 tukang urut, alhamdulillah dah tak bengkak.

Lepas-lepas tu aku memang berurut jugak la, sekali sekala, if rasa kaki tak selesa.

Bukan senang OK nak cari tukang urut. Yang ada ni pun selalu je sibuk. Kalau tak dia sibuk, aku sibuk.

Ni telah mula nak jadi sakit semula gara-gara memakai high heel baru-baru ni. Demi mematuhi arahan bos.

Mula-mula akak tu urut, rasa rileks je. Tak sakit langsung. Sampai aku leh terfikir, eh adakah kaki aku dah sembuh, tak sakit pun bila diurut.

Kenapa?
Senang je. Sebab masa tu akak tu tak tekan kuat. Lepas 5 minit. Huhuhuhu. Memang tebaikkk sakitnya. Siapa pernah berurut sebab urat bersimpul tahu la kot cemana rasanya. Dari meniarap last-last aku boleh terduduk depan akak tu, sambil pegang kaki aku.

Since ini dah kali ke 4-5 dia mengurut aku, so aku dah tak de feeling segan-segan nak mengaduh. Masa pertama kali berurut dulu siap nangis woo.. :::sakit ko tauuu::: sekarang aku dah agak kool la tapi masih admit sakit.. especially bila pengurut tu tekan-tekan/gonyoh-gonyoh/sental-sental bahagian urat bermasaalah itu.

Apapun, selari dengan usia yang makin meningkat, mengurut itu adalah perlu.

P/S- Menunggu harinya untuk berurut satu badan. Selama ni urut kaki aje, huhu. Aku nak try berurut dengan orang lain pulak. Bukan sebab akak yang baru mengurut aku ni tak best, tapi nak cuba jugak kan dengan orang lain. Biar apa-apa urat di badan yang 'lari' boleh dipulihkan. Kalau dah sampai tahap kaki aku ni, time kritikal baru nak berurut, memang payah la nak baik. Urut sekali,,, lepas 7-8 bulan sakit balik. Takpelah. Redha.

No comments:

Post a Comment