Monday, April 07, 2008

Finally... The Last 12th Week!!



~Isnin 7 April 2008~
Pejam celik pejam celik.. we're @ the end of the praktikum now. Rasa mcm x percaya je pagi tadi masa berdiri kat tapak perhimpunan sekolah. Rasa mcm baru semalam je mendaftarkan diri sebagai guru pelatih di sekolah tu..cheewah! padahal dulu kemain dok menghitung hari..bila la nak abis..bila la nak abis..


Seperti biasa aku berdiri tepi bebudak darjah 4.. mcm dah jadi port aku setiap kali assembly untuk berdiri tepi line darjah 4 tu.. Sebenarnya niat utama aku dulu nak cover aku yang selalu berangan2 masa assembly.. badan memang kat c2 tp fikiran aku dah jauh menerawang ke mana-mana..kekadang ke JB kekadang ke KL kekadang ke Parit Raja n setidak tidak nya pun balik ke maktab..hehehe
Ni lah muka bebudak darjah 4 Mawar yg tengah beratur nak masuk makmal Sains lepas perhimpunan pagi Isnin. Bebudak yg selalu mencabar kesabaran aku dalam kelas BI dan PSV.. Budak2 bertuah..

Selain tu, aku dapat tgk memacam gelagat bebudak kalau berdiri kat celah2 dorang. Bleh gak praktis wat muka 'cenge' depan memacam pesalah2 laku.. sambil2 fokus pada ucapan guru2 bertugas dan ucapan GB/PK.. Saje je kumpul idea melalui observation.. Nanti2 bila aku dah posting conform2 aku pun akan ada giliran berucap kat depan bebudak masa assembly..

Hari ni jugak SKFMA menerima 8 org budak IPG Perlis yang nak wat SBE... teringat memori lama masa aku SBE kat SK Paya dulu.. terkeseng keseng masa nak join assembly..malu la konon..Bebudak tu conquer kosi2 cikgu2 menyebabkan bilangan cikgu yang berdiri agak ramai ari ni..aku x amik pot pun coz mmg agenda aku tetiap kali assembly; berdiri sambil berangan..muahahaha... aku ingat 2 kali je aku pernah duduk kat kosi tu..sekali masa 1st time join assembly..pastu masa aku sakit perut kena angin kus kus..yang pasti masa tu aku mmg lemah n tak bermaya..sampai terpaksa order air halia dari Mak Lang kat kantin sekolah..tak pernah aku sakit perut seumpama itu...




No comments:

Post a Comment