Tuesday, April 15, 2008

Hari Berjalan-Jalan

~Sabtu 12 April 2008~
______________________________________________________________

Pagi yg indah.. hari pertama bebas.. hehe bunyik cam baru kuar penjara je.. bukan bebas apa, bebas dr praktikum.. n bkn la bermaksud praktikum tu sesuatu keadaan yg sgt teruk mcm dipenjarakan..cuma rasa cemuih dgn memacam kehendak unit praktikum yg terpaksa kami comply.. kot x kang x pass plak kan..

Rajin
Rajin ke? Smlm dah officially tamat tapi this morning still want 2 go to SKFMA(SK Felda Mata Ayak).. arini ada gotong royong anjuran PIBG sekolah.. initially i don't want 2 join tp terpikir ada skiit je lagi brg aku yg blum habis aku kemaskan kat dlm bilik guru tu maka aku merajinkan diri untuk join Zu gi ke Sekolah.. Pagi ni Kak Shidah amik kami kat maktab.. Sampai sekolah sejam kemudian, memandangkan kami singgah beberapa tempat untuk Kak Shida settle kan urusan peribadinya.. sampai2 sekolah pn, cikgu yang ada cuma Cikgu Chek Azis, Kak Aifa, Cikgu Chot n Cikgu Abdul.. yg lain x nampak btg idung. oo a'ah arini ada Hari Pendidikan Islam kat SK Padang Besar. Mesti la ustaz n ustazah serta cikgu muzik dah gerak ke sana..

Sampai2 je sekolah aku terus tuju ke tahun 4..sbb utama aku menjejakkan kaki ke sini ialah utk update english board dlm kelas sebenarnya..tgk2 ada 4-5 org bdk perempuan tgh menyapu2..rajin tul depa di saat bdk lain masih layan tido n bermain2
di ujung minggu..



Sib baik jugak ada depa ni leh tulun2 aku mana yg patut..sambil2 layan bersembang.. selama ni jarang bersembang dgn depa..depa yg dok bersembang kat blkg masa aku mngajar..chaiss..ingat aku x prasan ka... erm..mereka ni termasuk dlm golongan yg memerlukan lebih perhatian masa P&P..

Acara selingan2 masa xtvt ni ialah makan.. walaupun aku sbnrnya rush nak siapkan keje aku tp beberapa kali di ajak makan oleh cikgu2.. layan je la.. lgpun pasni x tau bila leh bersua muka.. Gi kantin, tgk2 team soccer tgh berlatih kat padang dgn cikgu rahim. erm ada dia ni sahih kena usik, jd aku mengatur strategi utk menyuruk n kuar bila Zu ada..ngeh3 berpadu dgn Zu leh gak menepis2.. Tetiba nampak beberapa jejaka2 muda,rupanya2 bdk2 sbe berempat tu pun menjoin kan diri mereka hari ni.. bagus2 rajin tul..


Melencong
Dekat2 pukul 11.30 Kak Shida ajak balik dah, tp dia ajak melencong dulu ke Padang Besar..ngeh3 best gak tu, dh lama x gi.. Nama je 12 minggu dok ulang alik dr Kangar ke Padang Besar tp baru ni nak sampai ke sana.. al maklum lah kami ber2 insan2 yg x punya kereta.. walapun banyak kali dorang offer2, tp selalu je pelawaan x kena dgn masanya.. sebelum gerak tu, aku n Zu bergambar dgn guru2 pembimbing kami yg penuh dedikasi, Kak Aifa (Guru Pembimbing Major) & Kak Shida (Guru Pembimbing Minor)... sesungguhnya aku amat bersyukur dan berterima kasih pada depa yg berkaliber n sporting ni.. Terima Kasih Cikgus...

Zu, Kak Shida, Kak Aifa & Dd

Dah berjalan ke PB mesti nak gak bli2 something kan.. Aku tgk Kak Shida dok ralit kat 1 gerai jual brooch n jewelleries. Aku n Zu memasing berpecah.. Sbg tanda kenang kenangan aku pernah duduk kat Kawasan Padang Besar Utara yg berposkod 02100 ni, aku bli seutas gelang tangan dr batu..err batu apa ntah.. Saja la.. tgk gelang tu nanti ada gak memori nye..isk3.. Kalau ada fulus lebih byk lagi yg aku teringin nak bli, tapi x leh la kan..kna gak beringat utk zon bahaya bila dah posting x lama lagi.. Lepas tu Kak Shida bawak kami makan kan Restoran Tok Mek dekat depan Timah Tasoh tu.. merasa gak makan kat kedai yg pernah dilawati Maria Tunku Sabri satu ketika dulu..heheheh

Tetiba ptg nya, Ain ajak aku temankan dia makan kat luar. Ingat x mo makan malam dah tapi aku gagal melawan nafsu makan hehehe lelebih lagi bila Ain umpan nak ajak makan kat Pokok Tui.. Nak gak rasa apa yg special sgt dgn kdai makan Pokok Tui ni, slalu je dngar org dok sebut2..erm..biasa2 je tp luar biasa la skit compare dgn cafe2 kat dlm maktab ni..

Kesimpulannya satu hari ni aku berjalan.... tanpa membuat kerja rumah yg menimbun itu..





No comments:

Post a Comment