Monday, April 14, 2008

Penutup 12 minggu..

~Jumaat 11 April 2008~

Akhirnya.. hari ni muncul jua..penutup kepada 12 minggu yang penuh.... err.. kegembiraan, keterharuan, keseronokan, kesedihan, keserabutan, kekacauan minda, jiwa dan emosi dan memacam lagi kisah suka duka insan2 yang baru nak bertatih dalam profession perguruan..

Tahniah aku ucapkan kepada diri aku sendiri kerana dengan izin Allah, aku berjaya jugak menyudahkan satu fasa yang paaaling penting dlm KPLI.. malam tadi aku payah nak tido.. salah satu sbb nya aku dok menyiapkan report tuisyen yg perlu ku hantar pada Kak Milah.. dan sbb lain, entah.. ada 1001 rasa.. dr malam tu sampai ke saat aku nak capai beg dan meninggalkan bilik untuk gi ke sekolah , rasa memacam n terbayang2 je hari pertama aku gi sekolah utk praktikum.. perasaan tu x sama.. dulu penuh dgn rasa ragu2 dan garu2.. takut2 bercampur excited(sket je excited nya!)

Hari ni Zu pakai baju baru...ewah2... aku pakai baju lama je..tp baju yg aku suka la.. ramai kawan2 yg pakai baju kebaya hari last ni...tp aku segan la..dan rimas juga.. cukup la aku pakai masa Final Observation 27hbMac aritu..

Seharian aku sibuk mengemas2 barang...pulang kan buku2 bdk n worksheet dorang, n memacam buku2 sekolah yg aku pinjam dari pelbagai tempat..Bilik SAL,BOSS,dr Kak Aifa..

Kelas terakhir aku dgn bebudak darjah 4 Mawar hari Jumaat pukul 10.35am - 11.35am.. rasa sedih gak tapi perasaan nak semua ni cepat berlalu rasanya lebih kuat lagi. Dari pagi lagi dah rasa sedih bila ada yg dtg jumpa aku kat Bilik Guru menyuakan hadiah.. isk depa ni mcm aku dah x masuk kelas je.. tp lepas aku pk2, agaknya mmg naluri bdk x tahan menyimpan surprise..
Pagi sblm rehat tu jgk sorang bdk 4 mawar dah dapat cenderamata kenangan dr aku n zu, sbb ingat dia nak balik awal coz demam.. Dia lah Lukman, student kesayangan, hehehe bias aku nih..

Masa sejam dlm kelas terakhir ni aku guna utk distribute special bookmark yg aku buat utk dorang, sekali dgn coklat bulat2 & badge pucca... dalam aku menahan sebak masa berpesan2 dgn bdk2 ni ada pulak sorang yg tetiba nangis...rozaini... alahai... cikgu dah penat menangis pasal korang..

Ada rasa kepuasan bila tgk depa suka dgn bookmark yg aku buat..special tuh..ada muka dorang n muka aku skali huhuhuhu.. tak tau nak bg apa..tp rasanya dah jadi mcm tradisi plak cikgu praktikal hadiahkan bookmark pada students masa nak berpisah..


Dalam kelas








kat tepi Danau Sejahtera






dengan prefects 4M + Manisah Thn 5




Mereka murid-murid pertama saya dalam kisah saya menjadi cikgu sekolah rendah......





No comments:

Post a Comment