Sunday, October 02, 2011

Senaman Itu Memerlukan Keazaman Yang Kuat

Betul tak?
Lagi-lagi untuk orang yang memang tak menjadikan senaman satu aktiviti rutin.

Contoh terbaik adalah aku sendiri.

Dulu-dulu masa duduk di kuarters, jalan doploh langkah cenggitu dah jumpa padang sekolah. Nak ikutkan bole sangat nak berlari kan.. Tapi nan adooo.. huhuh.

Sekarang dah berpindah keluar duduk rumah sewa, of course area nak berlari tu masih ada, macam tepi jalan raya & area rumah-rumah besar dekat-dekat sini (bukan sengaja nak sebut rumah-umah besar tapi memang area tu hampir semua adalah rumah besar banglo sebijik) ,, tapinya tak jugak berlari / berjogging.

Selain tu, video aerobik pun ada, member pass kat aku (zumba). Aku sendiri pun ada download a few aplications thru my android handphone. Pun.. jarang-jarang aku buat huhuhu.

Kalau hari sekolah, aku memang mengharap pada pergerakan kat sekolah tu la.. Kadang tu sebenarnya takde la banyak sangat bergerak, tapi sebab banyak guna otak kot (ceh!) aku rasa macam penatttt je. Tapi sekarang ku gagah2kan jugak la begerak ke sana-sini antara bangunan.. Jalan je lahh jangan banyak songeh. Nak harap berlari petang-petang payah sangat kan.

Aku jeles dengan mereka-mereka yang selalu ada geng nak diajak berjogging. Rasanya, kalau ada member semangatnya lain sikit kan...

No comments:

Post a Comment