Monday, October 03, 2011

Saya nak pergi Korea!

http://therotikacang.blogspot.com/
http://jomlawatkorea.blogspot.com/
http://ppmkonline.net/tnt/
http://jelajahkorea.blogspot.com/

Semua di atas adalah laman web yang dibangunkan oleh pelajar-pelajar Malaysia yang sedang belajar di Korea sekarang. Pelajar-pelajar ni buat part time dengan membantu rakyat M'sia yang nak travel ke sana. Kiranya, dah tak payah guna khidmat agensi pelancongan yang katanya..  agak mahal. Err,, aku tak pasti tentang itu sebab tak pernah tau/menyiasat. Berbalik pada kisah student tadi, diorang la yang akan amik pelancong dari airport, bawak ke tempat penginapan (yang diorang dah booked ahead), ajar pelancong macam mana nak travel guna public transport kat sana, membantu dalam proses tawar-menawar waktu membeli belah (dorang fasih berbahasa Korea),  & ofkos yang paling penting jadi tourist guide di sana. Menarik kan.

Ongkos. Mahal ke?
Yang pasti, bila aku calculate2, tambang pegi-balik, kos pakej berjalan di sana (yang students tu uruskan) & duit belanja, boleh tahan laa mahalnya huhuhu..

So, resolusi terkini aku ialah untuk menyimpan wang untuk ke sana.
Ye, kenapa tidak melancong. Buat umrah dan haji pun termasuk dalam my wish list juga.

Er,, siapa nak gi melancong, ajaklah aku sekali ye ^^

Jom kita jamu mata dengan gambar-gambar places of interest in Korea sana,,
Nami Island (tempat penggambaran Winter Sonata)


Seoul Tower


Cheonggyecheon Stream
(sungai bersih-jernih-crystal-clear-siap-ada-ikan-berenang yang mengalir di tengah-tengah kota Seoul) ..best nya..

National Folk Museum of Korea

Gyeongbok Palace

Everland Korea


 Korea Lotte World Theme Park


 Korea Blue House


Updated:
=-=-=-=-
24 May 2012, Thursday
We bought the tickets. Lepas huru hara sekejap sebab harga tiket untuk hari yang dah lamaaaaa kami aim, naik. Naik dengan banyak ye..

4 comments:

  1. didi, baru ni kawan aku pi korea, dengan package...berapa hari eh..lupa dah, tapi dalam rm5K.. boleh la..

    ReplyDelete
  2. wahhh bestnya fida..kawan ko ada blog tak.. buleh aku baca2 pengalaman dia kat sana ke..

    ReplyDelete
  3. masa aku kira2 baru ni, tambang pegi balik + ongkos pakej (yg bukan agensi pelancongan uruskan tp students m'sia kat sana) + belanja2 memang dalam 5k. huhuuh mari menyimpan cik didi. aku nak kena delete la link shopping on9 gamaknya.

    ReplyDelete
  4. Yang sorang tu blog dia private. Yang sorang lagi jap aku nk tngok ada dak dia letak dalam blog:)

    a'aa. dia ada letak. Ko tengok la dekat older2 post dia. Cantikk..

    ni blog dia.

    http://hanisahyusof.blogspot.com

    Afida Anuar

    ReplyDelete