Monday, February 11, 2013

[Product review] Tony Moly Red Appletox Honey Cream

Hai.
Entri ni adalah untuk review 1 produk yang aku dah pakai selama 2 bulan.
Red Appletox Honey Cream nama diberi. Produk ni adalah keluaran Tony Moly.

Tony Moly pula ialah 1 syarikat dari Korea Selatan yang mengeluarkan barangan kosmetik. 

Packaging yang sangat lah cute. Comel kan bekasnya?

  
Bekas plastik yang kukuh. Kalau jatuh pun insyaAllah tak pecah (melainkan ko sengaja hempas atau rejam.. huhu) 


Krim ni mengandungi extrak madu Manuka (Manuka Honey) dan Royal Jelly. Dikatakan elok untuk melegakan kulit bermasalah, juga bagus untuk kulit sensitif,  Madu hitam yang kaya akan mineral dan amino-acid, memberikan kelembapan dan memelihara kulit agar tetap elastik dan lembap, Selain tu, sesuai dengan namanya juga, krim ni mengandungi ekstrak epal. Ekstrak epal juga dipercayai boleh menghaluskan kulit.


Harga: RM61.90 di semua Tony Moly branch dalam M'sia
(kalau beli kat Korea adalah jauh lebih murah,, so kalau  memang ada plan nak ke sana dalam masa terdekat ni boleh la masukkan dalam a must buy list)
 Isi kandungan dalam bekas: 80 ml.
Didatangi dengan 1 sudu kecil untuk cedok krim.

Cara pakai:
Lepas cuci muka & apply toner sebelum tidur, sapukan pada seluruh wajah secara nipis, tepuk ringan agar krim cepat meresap. 
Ingat, sapu secara nipis ye. Sebab produk ni ada campuran madu, jadi ianya agak melekit/sticky. Macam aku, memang tak suka produk yang melekit-melekit ni, lagi-lagi nak sapu kat muka. Tapi masa aku pertama kali try produk ni, sales girl tu beriya-iya yakinkan aku yang produk ni tak membuatkan kita rasa melekit.Dan setelah balik Malaysia, cuba pakai.. sampai 2 bulan kot aku nak ambil masa cari 'kaedah' sesuai memakai produk ni.
 Kenapa????
Sebab memang melekit... kalau di sapu banyak-banyak! Lepas sapu (dan tepuk pelan-pelan) tu, biarkan dalam masa 5-15 minit barulah produk ni meresap dalam kulit. 
Lepas tu kulit akan rasa lembab je..
Tapi, sebab kulit aku jenis cepat berminyak, lepas 2-3 jam memang muka akan tetap berminyak la.. (kalau nak kira berminyak punya cerita, pakai krim ke...tak pakai krim ke.. tetap mukaku berminyak.. At lease kalau pakai krim & lepas tu berminyak, aku tau kulit aku dapat gak kebaikan memakai krim)
Aku memang takkan pakai krim ni di siang hari sebab kulit aku jenis berminyak.. Kalau pakai sebelum tidur tu tak apa lah sebab bangun pagi kalau muka berminyak pun kita memang akan cuci kan.
Selain tu krim ni takde kandungan SPF so tak sesuailah dipakai pada siang hari. 
Selain muka, aku apply juga pada tangan.. Sebab aku suka bau krim ni.. Sangat lah epal baunya. Sebenarnya sebab utama aku terjebak membeli krim ni adalah kerana baunya yang wangi. Manis-manis epal gitu.. 
Produk ni insyaAllah tahan lama.. Kan aku kata kena sapu nipis-nipissss je kan, supaya tak melekit sangat muka dan tangan tu nanti.. So memang penjimatan berganda lah disitu ye.  

Consider to buy again: Yes, coz Im in love with the smell.. Oii seriously wangi tau. Walaupun aku tak suka benda melekit, tapi aku sebenarnya sukakan produk berasaskan madu.
Yang paling penting, lepas 2 bulan guna krim ni aku rasa kulit muka aku yang kasar ni dah makin lembut gitu. Aku rasa penyebabnya bukan lah semata-mata disebabkan krim ni.. Tapi untuk mereka yang memang jenis tak pakai krim langsung sebelum tidur macam aku sebelum ni, mungkin boleh cuba pakai..


Selamat mencuba, kalau terberkenan dengan Red Appletox Honey Cream ni, !!

3 comments:

  1. salam dear, boleh x sy nak copy link blog sebagai review :)

    ReplyDelete
  2. Salam..
    maaf tak perasan.
    boleh, silakan =)

    ReplyDelete
  3. wah dari malaysia ya,aku dari Indonesia
    aku baru beli nih ,tapi coba yang sample dulu takut tidak cocok
    kalau unutuk wajah berminyak gimana ya?

    ReplyDelete