Thursday, February 14, 2013

After all, its still Korea

Aku jarang berjalan.. Itu memang 1 fakta.
Jangankan luar Malaysia, dalam Malaysia pun tak habis ronda.Entah, aku memang malas nak berjalan kalau tak iya-iya.
Dont ask me why.. aku memang.. malas..

Cuma, trip ke Korea pada hujung 2012 tu macam special case lah.
Kata tempat idaman nak pergi kan.. Dah dekat 10 tahun gitu berangan nak ke sana..

Sekarang, menjalani kehidupan harian yang berbagai ragam.. Aku selalu terkenang-kenang feeling sebagai pelancong yang aku rasa masa di Korea. Bila penat.. Tengok balik gambar lama.. Ingat balik kenangan di sana. Belek-belek cenderahati dan cenderamata yang sendiri beli sendiri hadiahkan untuk diri sendiri..
Rasa nak pergi lagi weih .

Cuma kali ni, aku kalau boleh dah tak nak rasa musim luruh. Musim sejuk memang out laaa..
Aku tak tahan kot dengan cuaca sejuk. Sejuk sikit-sikit ok la.
Kalau sejuk sampai tahap minyak angin dalam botol yang aku simpan dalam beg pun boleh membeku, dah ala-ala minyak sapi rupanya..
Erm.. memang sudah cukup sudah la kot.. hehe

Hati kecil aku kata, pergilah tempat lain. Ko nak tengok musim bunga, bukan Korea je kot yang ada musim bunga.

Baiklah, aku survey-survey jugak negara lain macam Australia & New Zealand..
Tapi maklumat di hujung jari yang aku jumpa, masih lagi tak boleh menandingi maklumat tentang bercuti ke Korea.

Adakah aku yang tak pandai mencari?
Adakah memang kenyataannya ramai orang Malaysia yang ke Korea, sebab tu lagi banyak wujud travelog / entri tentang pengalaman ke Korea?
Adakah aku saja je nak cari alasan, yang sebenarnya aku memang nak ke Korea sekali lagi?? muehehe..

Berdasarkan pengalaman aku di Korea dulu, tempat tinggal senang nak cari yang affordable.
Dah affordable, complete pula tu, memenuhi syarat basic untuk backpacker la senang cerita.
Nak bergerak pun senang, transportation maju.
Bab makan ada payah sikit pada aku lah,, tapi takpe itu bisa diatur. Pengalaman dulu ada kan.

So, after a little bit of thinking, its still Korea yo??

p/s-aku dah mula-mula survey tiket AA.. untuk travel hujung tahun ni, banyak harga promo.. Return dalam RM1000+.. 

No comments:

Post a Comment