Sunday, February 24, 2013

Catatan Perjalanan ke Korea Sehari Sebelum - Siri 2

Nama program: Uuri Hanguk Tour 2012 (muahaha ni suka-suka je letak dalam itinerary kami)
Peserta: 2 orang yang kenal lebih 6 tahun melalui alam maya, Didi dari Johor dan Daff dari T'ganu. 
Tiket pergi: Air Asia X pada hari Rabu, 14 Nov 2012 jam 08.50 pagi
Tiket balik: Air Asia X pada hari Khamis, 29 Nov 2012 jam 09.35 pagi
Memasang impian nak pergi dari tahun 2004..zaman-zaman bergiat dalam Forum Mesra (www.mesra.net)
Perancangan secara serius: November 2011
Tempoh study pasal Hanguk Tour kami: lebih kurang setahun
Pembelian tiket: May 2012 
Lama di Korea: 16 hari
General itinerary: Seoul - Jeju - Busan - Seoul

Selasa 13 Nov 2012
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Aku bertolak ke KL, naik bas ekspres. Tiket bas aku beli online. Boleh rujuk entri pasal beli tiket bas online di sini.

Sampai Terminal Bas Bersepadu Selatan, terus cari surau, solat Zuhur. Kemudian gerak ke stesen lrt Masjid Jamek untuk jumpa member.

elok pulak lengang kawasan ni masa aku nak snap gambar. hehe takde la, aku memang tunggu takde orang baru snap gambar ni. macam malu gitu nak snap bila ada orang.. huhu entahpape.

Sampai masjid jamek, jumpa kawan, terus gerak ke KL Sentral. Plan jumpa my travel partner, Daff kat situ.
Lepak-lepak dan berkumpul di McD. 2 orang member lain datang. Borak-borak dan kemudian ronda KL sentral cari barang.

Lepas solat maghrib, bergerak ke LCCT. Naik kereta Daff yang dipandu adik lelaki dia.
Sampai LCCT dalam pukul 10 malam. Buat web check in. Berlegar-legar sekejap, beli apa yang patut, lepas tu pergi tengok Plaza Premium Lounge.

Kami memang dah plan nak lepak kat situ malam tu. Memang bayarannya agak mahal, RM100++ tapi aku rasa lebih baik dari duduk merata-rata..& masalahnya, ada ke tempat duduk yang proper dan selesa kat LCCT?
Jawapannya: Memang tak ada, ok.Ada kerusi, tapi pada aku tak selesa untuk bertunggu tangga selama 5 hingga 6 jam.

Jadi, lepas tu, kami pun...

Entri tergantung sebentar sebab aku ada hal.. mehehehe.. Nanti aku sambung.

No comments:

Post a Comment